عرضه گوشت با برچسب‌های رنگی

کد خبر: 
۲۳۰۹
مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد:

عرضه گوشت با برچسب‌های رنگی

مصطفی زبردست پور مدیرکل دامپزشکی لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تفکیک سنی دام‌ها در کشتارگاه‌ها را موجب جلوگیری از پیرکشی عنوان کرد و گفت: از ابتدای آذرماه امسال عرضه گوشت در استان با برچسب‌های قرمز، سفید و زرد رنگ عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مصطفی زبردست پور، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته معضل پیر کُشی در کشتارگاه‌های دام لرستان از مشکلات قدیمی این استان است که در ماه‌های اخیر به عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی مطرح و مقرر شد اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه تخصصی در این حوزه با طرح متعدد موضوع  در جلسات ستاد تنظیم بازار و شورای فنی اداره کل نسبت به تفکیک سنی لاشه دام‌های کشتار برای آگاهی رسانی عمومی استفاده کنند.

وی افزود: در این راستا از ابتدای آذرماه سال‌جاری نسبت به برچسب گذاری لاشه دام‌ها به سه مدل برچسب قرمز رنگ دام‌های جوان، سفید رنگ برای دام‌های با سن متوسط و برچسب زرد رنگ برای دام‌های پیرتر اقدام شود و در این عمل نوع و سن دام‌های کشتار تفکیک خواهد شد.

زبردست پور افزود: نصب برچسب بر روی لاشه دام‌ها الزامی است و چنانچه فردی اقدام به جداسازی برچسب نماید طبق مقررات با او برخورد خواهد شد.

جمشید سپهوند/

 

برچسب‌ها: 
مصطفی زبردست پور - اداره کل دامپزشکی لرستان - پیرکشی دام

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم