ظرفیت مناسب انار «سیاب» برای صادرات به بازارهای جهانی

کد خبر: 
۵۴۲۰
رئیس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

ظرفیت مناسب انار «سیاب» برای صادرات به بازارهای جهانی

ظرفیت مناسب انار «سیاب» برای صادرات به بازارهای جهانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ظرفیت مناسب انار «سیاب» کوهدشت برای صادرات به بازارهای جهانی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «سید عماد شاهرخی» در حاشیه سومین جشنواره انار سیاب در شهرستان کوهدشت گفت: امروز شاهد سومین برگزاری جشنواره انار سیاب در متمرکزترین سایت تولید انار کشور بودیم که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در معرفی این محصول مؤثر باشد و موجب انگیزه بیشتر باغداران شود.

وی افزود: باتوجه‌به روش‌های تلفیقی و بیولوژیکی با مبارزه آفات بهویژه در رابطه کرم گلوگاه انار و کاهش آفات سوختگی و ارتقای سطح کیفی و کمی محصول و درنتیجه کاهش ضایعات محصول امسال شاهد افزایش بیش از۲۰درصد توليد اين محصول هستیم.

شاهرخی گفت: انار سیاب کوهدشت یکی از ظرفیت‌های مناسب جهت صادرات به بازارهای جهانی است که می‌طلبد با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و برندسازی این محصول، به اقتصاد و اشتغال استان کمک کرد.

شاهرخی گفت: کل سطح باغات انار استان ۳۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۲۲۰۰ هکتار در شهرستان کوهدشت و ۱۲۰۰ هکتار آن به‌صورت یکجا و متمرکز در منطقه زیر تنگه سیاب وجود دارد و متوسط عملکرد انار در باغات استان ۲۵ تن در هکتار است که در این منطقه سیاب متوسط عملکرد به ۳۵ تن در هکتار می‌رسد؛ در حالی باغداران نمونه ۱۲۵ تن در هکتار برداشت نموده‌اند.

شاهرخی در زمینه شناسنامه‌دار کردن باغات در استان گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و صادرات محور کردن تولیدات باغی و همچنین به‌منظور دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح باغات استان در این طرح برای هر باغ يک کیو آر کد صادر می‌شود و بر اساس این کد تمام مشخصات این محصول اعم از مشخصات تولیدکننده و محصول برای مصرف‌کننده مشخص می‌شود.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
انار - کوهدشت - جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم