ظرفیت ایجاد ۴۵ هزار شغل در حوزه کشت گیاهان دارویی

کد خبر: 
۲۵۹۳
رئیس جهاد کشاورزی لرستان در دیدار با فرماندار دلفان مطرح کرد؛

ظرفیت ایجاد ۴۵ هزار شغل در حوزه کشت گیاهان دارویی

اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با فرماندار دلفان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت ۱۸ هزار هکتار گیاهان دارویی طی ۱۰ سال در استان از ظرفیت ایجاد ۴۵ هزار شغل در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با فرماندار دلفان، گفت: با تحقق برنامه ١٠ ساله توسعه و کشت گیاهان دارویی ۴۵ هزار شغل در استان لرستان ایجاد خواهد شد که یک انقلاب در حوزه اشتغال است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دلفان به ویژه در حوزه حبوبات، عنوان کرد: برنامه ریزی در راستای برند سازی، بسته‌بندی و صادرات حبوبات شهرستان به ویژه نخود جز اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است چرا که نباید نخود تولید شده با کیسه به استان‌های همجوار برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: توجه به مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اصلاح بذر نیز از دیگر مواردی است که مورد توجه است.

حسنی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت گیاهان دارویی شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: در زمینه گیاهان دارویی برنامه‌ای تدوین شده که بر اساس آن، طی ۱۰ سال، ۱۸ هزار هکتار گیاهان دارویی در استان کشت شود و سهم هر شهرستان مشخص شده است.

وی، افزود: در صورت اجرایی شدن این برنامه ۴۵ هزار شغل ایجاد می‌شود که یک انقلاب در اشتغال استان اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: برای تحقق این امر نیازمند ٣٠٠ میلیارد تومان هستیم یعنی سالی ٣٠ میلیارد تومان که کاری شدنی است.

حسنی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی گاوداری ۳۰ هزار راسی در نورآباد اشاره کرد و افزود: این گاوداری توسط «شستا» در حال راه اندازی است و اشتغال خوبی به دنبال دارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان، عنوان کرد: متأسفانه ادارات در حوزه سرمایه‌گذاری عملکرد خوبی ندارند این در حالی است که ما به سرمایه‌گذاران اعلام کرده‌ایم فضا و بستر برای حضور آنها فراهم است.

لزوم تعیین تکلیف اراضی برای ایجاد شهرک صنعتی دلفان

درمنان فرماندار شهرستان دلفان نیز در این جلسه با اعلام اینکه محور اقتصاد لرستان کشاورزی است، اظهار داشت: مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی در شهرستان دلفان تولید می‌شود اما توسط سایر استان‌ها بسته‌بندی و فروش می‌رسد.

وی، برند سازی محصولات کشاورزی استان را ضروری دانست.

فرماندار شهرستان دلفان، بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تاکید کرد و خواستار تعیین تکلیف اراضی برای ایجاد شهرک صنعتی شهرستان دلفان شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
نورالدین درمنان - اسفندیار حسنی مقدم - سازمان جهاد کشاورزی لرستان - فرمانداری دلفان - گیاهان دارویی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم