طرح‌های آب و خاک در لرستان طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد

کد خبر: 
۵۷۴۰
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان اعلام کرد:

طرح‌های آب و خاک در لرستان طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد

طرح‌های آب و خاک در لرستان طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد

بر اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح‌های آب و خاک در لرستان طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان در مدت سه‌سال عملیاتی شده و به بهره برداری می‌رسد.

سید عماد شاهرخی در جلسه هم اندیشی با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) افزود: در قالب این تفاهم‌نامه با مبلغ ۶۸ هزار میلیارد ریال، طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان اعم از کانال‌های آب‌بر، انتقال آب با لوله، احداث استخر، بند‌های آب‌بندان و ایستگاه‌های پمپاژ در مدت سه‌سال عملیاتی خواهد شد.

 وی گفت: از این مبلغ، ۹۳۰ میلیارد ریال آن ابلاغ و طرح‌ها مشخص شده و ضمن توافق لازم است تاریخی مشخص شود تا به صورت رسمی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

شاهرخی با اشاره به میزان خرید گندم در استان گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۲۲ تن گندم خریداری شده است که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵ تن و در سال زراعی قبل با گندم بذری به ۵۳۰ هزار تن رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ واحد فعال و نیمه فعال وارد چرخه تولید شده اند، گفت: با راه اندازی دو واحد غیر فعال تولید تخم مرغ در استان، میزان تولید از ۸ هزار تن به ۱۱ هزار تن رسیده است.

وی جذب ۳ برابری ادوات کشاورزی و کسب رتبه سوم جهش تولید در دیمزار‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی لرستان عنوان کرد.

شاهرخی همچنین مغفول ماندن صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان را موجب خام فروشی و صادرات محصولات لرستان به نام سایر استان‌ها عنوان کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۳ واحد فرآوری و بسته بندی در استان فعال و راه اندازی شده که از این تعداد پنج واحد نشان استاندارد دریافت کرده اند و تا دهه فجر امسال پنج واحد فرآوری و بسته بندی دیگر نیز به بهره برداری می‌رسد.  

شاهرخی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مجموعه کشت و صنعت گفت: با وجود یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی این مجموعه، به دنبال احداث پایانه صادراتی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی «ع» گفت: این قرارگاه با کار و تلاش جهادی و با هدف توسعه و آبادانی و مشارکت در حوزه زیرساخت بخش کشاورزی تاثیر قابل توجهی در رشد تولید، افزایش راندمان و بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی استان خواهد داشت.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی - طرح آب و خاک لرستان - قرارگاه امام حسن مجتبی - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم