ضرورت ایجاد یک مجتمع هنرستانی فاخر در لرستان

کد خبر: 
۴۹۱۷
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد یک مجتمع هنرستانی فاخر در لرستان

ضرورت ایجاد یک مجتمع هنرستانی فاخر در لرستان

خرم‌آباد ـ  مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه نداشتن مهارت فارغ‌التحصیلان، سبب تشدید بیکاری در جامعه می‌شود، تاکید کرد: ایجاد یک مجتمع هنرستانی فاخر در لرستان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «رضا عزتی» روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در استانداری لرستان برگزار شد، بیان کرد: این شورا تکیه‌گاه نظام تعلیم‌وتربیت است و برداشتن موانع موجود در این شورا باید انجام تا گامی در جهت رفع معضلات آموزش‌وپرورش استان برداشته شود.

وی با تأکید بر نیازمندی استان به فضاهای آموزشی و تجهیز هنرستان‌ها ادامه داد: باتوجه‌به اینکه توازن رشته‌ها در هدایت دانش‌آموزان به‌هم‌خورده بایستی فضا و تجهیزات تأمین شود تا بتوانیم ۵۰ درصد دانش‌‌آموزان را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق دهیم.

نداشتن مهارت فارغ‌التحصیلان، سبب تشدید بیکاری در جامعه می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان ادامه داد: نداشتن مهارت فارغ‌التحصیلان، سبب تشدید بیکاری در جامعه می‌شود و ایجاد یک مجتمع هنرستانی فاخر در لرستان ضروری است.

عزتی با اعلام اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۵۶ رشته مهارتی هنرستان‌های استان تحصیل می‌کنند، بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی باتوجه‌به قابلیت‌های موجود در راستای انطباق با نیاز بازار کار در لرستان دوچندان شده است و اکنون ۲۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه در ۱۷۶ هنرستان دولتی و غیردولتی استان، ۳۴ رشته مهارتی کاردانش و ۲۲ رشته فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند.

وی با تأکید بر لزوم احداث مجتمع ساختمانی فاخر و تکمیل سایر هنرستان‌های شهرهای استان ادامه داد: پیش‌ازاین توازن بین‌رشته‌ای در لرستان به نحوی بود که از ۳۸ درصد دانش‌آموز هدایت شده در سال ۹۲ نتوانست به ۵۰ درصد پیش‌بینی‌شده در سال ۱۴۰۰ برسد و این آمار از ۲۵ درصد سال ۱۴۰۰ به ۲۸ درصد رسیده است.

تجلیل از خدمتگزاران مدارس برای نخستین‌بار در لرستان 

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان همچنین با اشاره به اینکه امروز تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی اولویت دستگاه تعلیم‌وتربیت است، ادامه داد: ۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در یک هزار و ۲۹۷ پایگاه مقاومت دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند همچنین حضور میدانی فرهنگیان نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های اخیر و لرستان کمترین مشکل و حاشیه را داشت.

عزتی اضافه کرد: امسال برای نخستین‌بار در لرستان به مناسبت بازگشایی مدارس ۳۰۰ نفر از خدمتگزاران مدارس تقدیر و تجلیل شدند و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفرساعت در راستای مهارت، آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص تجهیزات گرمایشی مدارس استان وجود دارد، افزود: اکنون ۵۰۵ مدرسه کانکسی با جمعیت پنج هزار و ۷۴۷ دانش‌آموز، ۶۹ مدرسه چادری و ۶۵ مدرسه سنگی در لرستان وجود دارد.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
وزارت آموزش و پرورش - اداره کل آموزش و پرورش لرستان - رضا عزتی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم