صِرف شیوع کرونا سبب برداشتنِ حکم وجوب روزه نیست / کارشناسان مذهبی شفاف سازی كنند

کد خبر: 
۹۹۹
رییس دادگستری شهرستان پلدختر:

صِرف شیوع کرونا سبب برداشتنِ حکم وجوب روزه نیست / کارشناسان مذهبی شفاف سازی كنند

رییس دادگستری شهرستان پلدختر با تأکید بر اینکه صِرف شیوع کرونا سبب برداشتنِ حکم وجوب روزه نیست، اعلام کرد: نیاز است کارشناسان محترم مذهبی شفاف سازی بیشتری انجام دهند.

اکبر رشیدی، امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار زرک، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه نزول قرآن، ماه رحمت و مغفرت، ماه دعا و تلاوت قرآن از خداوند ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا را خواستاریم.

وی، از رزمایش کمک مومنانه سخن به میان آورد و اظهار داشت: این رزمایش موجب شد افرادی که به سبب شیوع ویروس کرونا، بیکار شده و با مشکلات اقتصادی مواجه شدند توسط خیران نیک‌اندیش، سپاه، بسیج و مردم ایثارگر حمایت شوند و در ماه مهمانی خدا، شادی و خوشحالی بر سر سفره همه آمد.

کارشناسان مذهبی شفاف سازی کنند
رییس دادگستری پلدختر با تأکید بر اینکه با شیوع کرونا شنیده می‌شود که بعضی به اشتباه بیان می‌دارند که وجوب روزه برداشته شده است، افزود: این در حالی است که حکم کلی در اسلام این است هر کس بر اثر بیماری(هر بیماری) یا ضعف که طاقتِ روزه داری را از وی سلب کند می‌تواند روزه نگیرد و البته باید قضای آن را در ایام دیگری به جا آورد.

رشیدی ادامه داد: لذا صِرف شیوع کرونا سبب برداشتنِ حکم وجوب روزه نیست که نیاز است کارشناسان محترم مذهبی شفاف سازیِ بیشتری انجام دهند.

وی یادآور شد: از طرف دیگر افرادی که به هر علتی توان روزه داری ندارند یا دارای عذر شرعی می‌باشند بایستی احترام ماه مبارک رمضان و افراد روزه‌دار را حفظ کنند و البته از قانونِ موضوعه کشور نیز باید تبعیت شود که در صورت سرپیچی مجازاتِ قانونی اِعمال می‌شود چون روزه‌خواری در ملا عام دارای وصف جزایی و مستلزمِ مجازات است.

رشیدی در پایان به حکم روزه خواری در ملا عام که در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) آمده است اشاره کرد و گفت: هر کس علني در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی كند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می‌شود.

 

 

برچسب‌ها: 
دادگستري شهرستان پلدختر - اكبر رشيدي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم