صنایع تبدیلی و غذایی کافی؛ نیاز مبرم صنعت باغداری لرستان

کد خبر: 
۲۳۰۸
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

صنایع تبدیلی و غذایی کافی؛ نیاز مبرم صنعت باغداری لرستان

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، نبود صنایع تبدیلی و غذایی کافی، سردخانه‌ محصولات کشاورزی مناسب و مسائل مرتبط با فرآوری و بسته بندی میوه‌جات را از عمده مشکلات صنعت باغداری استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ اسفندیار حسنی‌مقدم روز یکشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با تأکید بر سرمایه گذاری در صنعت فرآوری محصولات باغی گفت: سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است، اما بخشی از میوه تولیدی به دلیل عدم فرآوری و نگهداری مناسب از چرخه مصرف خارج می‌شود.

وی ادامه داد: استان لرستان به سبب شرایط آب و هوایی متمایز یکی از استان‌های میوه خیز کشور محسوب می‌شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سطح زیر کشت باغات استان را ۴۴ هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: از این سطح ۳۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی برداشت می‌شود. در واقع ١/٦ درصد میوه کشور در لرستان تولید و دارای رتبه ۲۱ در کشور می‌باشیم.

حسنی‌مقدم به استعداد لرستان در تولید برخی از محصولات باغی اشاره کرد و یادآور شد: انجیر سیاه با تولید ۳۰ هزار تن دارای رتبه اول کشور، محصول انار با تولید ۶۵ هزار تن رتبه دوم و محصول گردو با تولید ٢١ هزار تن رتبه دوم کشور را بخود اختصاص داده است و با تولید ۷۰ هزار تن سیب جزو ده استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی، ادامه داد: توسعه باغات خصوصاً باغات با تولید محصول خشکباری که نیاز به فرآوری کمتر و ماندگاری بیشتری دارند در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار دارد.

این مقام مسئول، یکی از مشکلات صنعت باغداری استان را نبود صنایع تبدیلی و غذایی کافی، سردخانه‌ها و مسائل مرتبط با فرآوری و بسته بندی میوه‌جات عنوان کرد و افزود: از همه کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت فرآوری محصولات باغی هستند دعوت می‌شود به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان مراجعه نمایند، بدیهی است در این راستا مجوزهای لازم صادر و برخی از هزینه‌های احداث کارگاه‌ها و کارخانجات در قالب تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان اعطاء می‌گردد تا زنجیره تولید محصولات باغی تکمیل شود.

جمشید سپهوند

 

برچسب‌ها: 
اسفندیار حسنی مقدم - سازمان جهاد کشاورزی لرستان - صنایع تبدیلی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم