صدور مجوز ۳ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در لرستان / فعاليت ۲۶ اقامتگاه در استان

کد خبر: 
۱۴۲۸
مديركل ميراث فرهنگي لرستان خبر داد:

صدور مجوز ۳ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در لرستان / فعاليت ۲۶ اقامتگاه در استان

صدور مجوز ۳ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در لرستان / فعاليت 26 اقامتگاه بوم گردي در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از صدور ۳ مجوز اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان دایر است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی صبح دوشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: به منظور توسعه صنعت گردشگری در استان مجوز ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای «قلعه خانجان» و «دره اناران» خرم‌آباد و یک مجوز در روستای «چشمه برقی» شهرستان سلسله صادر شده است.

وی، حجم سرمایه گذاری در این اقامتگاه‌های بوم‌گردی را بیش از ۲۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: زیر بنای هر واحد نیز به طور متوسط ۵۰۰ متر مربع خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان دایر است که امیدواریم با صدور این ۳ مجوز پایه گذار اشتغالزایی پایداری در این مسیر باشیم.

قاسمی با اشاره به ضرورت توسعه امکانات رفاهی و تفریحی در جاذبه های گردشگری استان، توسعه مراکز بوم گردی را اقدامی شاخص در افزایش میزان رضایت گردشگران دانست و تاکید کرد: توسعه تاسیسات رفاهی و تفریحی ضمن اینکه می تواند موجب معرفی نقاط و جذب گردشگر شود تاثیری مستقیم بر وضعیت اشتغالزایی محل دارد و حداقل هر واحد، اشتغال ۱۰ جوان را فراهم می کند که در شرایط فعلی همین اقدام هم در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری می‌تواند موثر باشد./

يعقوب دالوند

 

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي - اقامتگاه بوم گردي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم