صدور احکام متقن و مستند در گروه انجام کارشناسی دقیق است

کد خبر: 
۱۵۴۴
رییس‌کل دادگستری لرستان:

صدور احکام متقن و مستند در گروه انجام کارشناسی دقیق است

در ارجاع امر کارشناسی، اولویت با کارشناسان رسمی دادگستری است

رییس‌کل دادگستری لرستان شست با تاکید بر اهمیت کار کارشناس و جایگاه ویژه‌اش اظهار داشت: صدور احکام متقن، مستدل و مستند در گروه انجام کارشناسی دقیق است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمد رزم امروز پنج شنبه در نشست با رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تسلیت شهادت معمار بزرگ و بنیانگذار دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبریک هفته‌ی قوه قضاییه گفت: هم قاضی و هم کارشناس به دنبال رفع ابهامات پرونده و کشف حقیقت هستند؛ و این مساله به خوبی اهمیت جایگاه کارشناس را نشان می‌دهد.

وی تاکید بر اینکه وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در کنار قضات دو بال فرشته‌ی عدالت هستند، گفت: دستگاه قضایی با دید نیروی خودی به کارشناسان نگاه می‌کند.

رزم با اشاره به اینکه هم در فقه و هم آموزه‌های دینی بر استفاده از نظریه‌ی تخصصی و کارشناسی تاکید شده افزود: در بسیاری از موارد صدور احکام متقن، مستدل و مستند در گروه انجام کارشناسی دقیق است.

رییس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه کارشناس باید با تخصص و تعهد به ایفای نقش خود بپردازد تصریح کرد: در همین راستا انتظار می‌رود از تاخیر در ارائه‌ی نظریه‌ی کارشناسی بپرهیزند تا بدین وسیله از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

رزم، ابهام در نظریه‌ی کارشناسی را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: اگر کارشناسان فرایند کارشناسی را با دقت انجام دهند از مشکلات احتمالی بعدی پیشگیری می‌شود.

وی به کارشناسان توصیه کرد: در استفاده از امکانات خواهان یا خوانده شرایط قانونی را در نظر داشته باشند که در این زمینه هیچ گونه شائبه‌ای شکل نگیرد./

 

 

برچسب‌ها: 
دادگستری لرستان - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - محمد رزم - حجت والیزاده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم