صادرات ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی لرستان

کد خبر: 
۶۲۳۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

صادرات ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی لرستان

صادرات ۳۰ هزار تن از انواع محصولات کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیون دلار از لرستان صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه پایانه صادرات محصولات کشاورزی با محوریت فرصت‌ها و چالش‌ها افزود: عمده محصولات کشاورزی استان به صورت متمرکز و عمده صادر می‌شود.

سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیون دلار از استان صادر می‌شود، گفت: عمده محصولات کشاورزی استان به صورت متمرکز و عمده صادر می‌شود.

به گفته وی سالانه بین ۴ تا ۵ هزار تن گوجه و فلفل از لرستان به روسیه، امارات، قطر و کویت صادر می‌شود، همچنین سالانه ۳ تا ۴ هزار تن لبنیات توسط شرکت پگاه لرستان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۳ هزارتن پای مرغ صادر می‌شود که بیشترین صادرات مربوط به کشور چین است.

شاهرخی با اشاره به اینکه سایر محصولات نیز با بیشترین حجم و به صورت متفرقه صادر می‌شود، افزود: سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصولات شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه و هندوانه به صورت متفرقه توسط افراد مختلف از طریق پایانه‌های مرزی صادر می‌شود.

وی گفت: محصولات متفرقه دیگری با حجم کمتری صادر می‌شود که می‌توان به سیرابی، گیاهان دارویی، انار، سیب و زعفران اشاره کرد.

شاهرخی تأکید کرد: باید راهکار‌های مختلف برای ایجاد قابلیت صادراتی بیش از پیش محصولات استان تدوین شود که حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جمله مواردی است که می‌تواند به افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
صادرات محصولات کشاورزی - جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم