شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد آب ندارد

کد خبر: 
۵۰۹۲
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان:

شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد آب ندارد

شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد آب ندارد

خرم‌آباد ـ رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد آب ندارد، گفت: پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد که قرار است در این شهرک راه‌اندازی شود باتوجه‌به تملک زمین و ساخت برخی سازه‌ها تابه‌حال کم‌تر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «بهمن جعفری» صبح روز چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این پروژه در سال ۹۴ کلنگ‌زنی شده است و جز اولویت‌های کشور است، چرا که در بحث واردات لاستیک و نیاز داخل نیازمند تولید لاستیک هستیم و این پروژه در صورت بهره‌برداری می‌تواند بخشی از نیازهای داخلی را مرتفع نماید.

جعفری اذعان داشت: پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد از لحاظ فنی و کارشناسی مشکلی ندارد؛ اما در بحث تأمین مالی همت سرمایه‌گذار و همکاری بانک‌ها را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: برای تأمین آب شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد نیز در بودجه سال ۱۴۰۲ تمهیداتی در نظر گرفته شده است. 

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: ۲۳ واحد صنعتی لرستان با همکاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بانک‌های عامل استان به چرخه تولید برگشته‌اند.

جعفری همچنین به نقش و تعهد این سازمان در راستای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: تعهد صمت لرستان در ایجاد اشتغال ۱۰۵۰ شغل در سال جاری بوده است که ۱۷۳۸ تعهد اشتغال توسط این سازمان در سامانه رصد ثبت شده و خوشبختانه در حوزه صنعت این تعداد اشتغال تحقق‌یافته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات لرستان مربوط به پتروشیمی خرم‌آباد است، اضافه نمود: بیشترین سهم صادرات استان به شرکت اکسیر، فروآلیاژ و مجتمع کشت و صنعت و پتروشیمی تعلق دارد که عمده این صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: در حوزه صنعت ۷۰ درصد ماشین‌آلات و تجهیزات کشور از طریق واردات انجام می‌شود و در لرستان نیز با رویکرد صادراتی در واحد‌های صنعتی لرستان از تکنولوژی روز دنیا بهره‌گیری می‌شود.

جعفری در خصوص صیانت از اشتغال موجود در واحد‌های صنعتی و همچنین ایجاد اشتغال جدید افزود: نساجی بروجرد یکی از ظرفیت‌های مهم صنعتی در لرستان است و در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که این سازمان در راستای حل مشکلات واحد‌های صنعتی نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با اعلام اینکه ۶۱ واحد صنعتی استان در تملک بانک‌هاست، یادآور شد: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برخی از این واحدها تعیین تکلیف و به چرخه تولید برمی‌گردند و مقرر گردیده تمامی واحد‌های صنعتی در تملک بانک‌ها تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه پتروشیمی کوهدشت نیز کمبود آب دارد، تصریح کرد: سرمایه‌گذار فولاد رومشکان فاقد اهلیت بود و این پروژه در کل منتفی شد و با واگذاری به سرمایه‌گذار جدید هم‌اکنون در حال تولید پودرهای میکرو نیزه است که بزرگ‌ترین واحد صنعتی این شهرستان بشمار می‌رود.

خبر: اکبر بابایی مفرد

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
نشست خبری - سازمان صمت لرستان - بهمن جعفری - لاستیک سازی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم