شهرداری‌های لرستان کشتارگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند

کد خبر: 
۱۱۳۰
معاون استاندار لرستان:

شهرداری‌های لرستان کشتارگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: شهرداری‌های استان کشتارگاه‌های موجود را به بخش خصوصی واگذار کنند و در صورت عدم امکان واگذاری، تکمیل و تجهیز آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش پايگاه خبري زرك؛ گودرز امیری که در جلسه ساماندهی و حل مشکلات کشتارگاه‌های سطح لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: کمیته پنج نفره متشکل از نمایندگان دفترامور شهری؛ بهداشت؛ محیط زیست؛ شهرداری و دامپزشکی از کشتارگاه‌های سطح استان بازدید نموده و مزایا، معایب،مشکلات و نارسایی‌های آنها را جمع‌بندی کردند و پیشنهادات برای استفاده از پتانسیل‌ها و رفع معایب و مشکلات در جلسات کارگروه مطرح تا تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های استان سعی کنند کشتارگاه‌های موجود را به بخش خصوصی واگذار نمایند در صورت عدم امکان واگذاری، تکمیل و تجهیز آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

به تامین گوشت مورد نیاز استان اکتفا نکنیم

مقام ارشد عمرانی لرستان عنوان کرد :با توجه به ظرفیت دام و کشتارگاه‌های استان، به تامین گوشت مورد نیاز استان اکتفا نکنیم و با بازاریابی مناسب گوشت مورد نیاز استان‌های دیگر تامین، بسته بندی و عرضه شود این امر هم در جهت توسعه اقتصادی استان و هم درآمدزایی و خودکفایی کشتارگاه‌ها نقش موثری خواهد داشت.

امیری ادامه داد:مقرر گردید هر ماه یکبار جلسه ساماندهی و حل مشکلات کشتارگاه‌ها در شهرستان‌ها به ریاست فرماندارن تشکیل و مشکلات طرح ، بررسی و حل وفصل شود در صورتیکه موانعی و مشکلاتی وجود دارد که در سطح شهرستان قابل رفع نبود موضوع به کارگروه استان ارجاع شود.

وی تاکید کرد: اگر شهرداریها برای رفع مشکلات کشتارگاههای استان نیاز به تسهیلات دارند مراتب به دفتر امور شهری اعلام تا از طریق سازمان شهرداریها پیگیری شود همچنین اعتبار لازم برای مرمت و بازسازی کشتارگاه برآورد و از طریق سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان شهرداریها پیگیری شود .

امیری خاطر نشان کرد: دامپزشکی استان با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی، نیروی انتطامی و مراجع قضایی در جهت رعایت بهداشت و سلامت مردم و با عنایت به بیماری‌های مشترک انسان و دام و طیور به ویژه شیوع بیماری کرونا از کشتار غیر مجاز و فروش مرغ زنده در سطح شهرها و روستاها جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی به عمل آید./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - گودرز اميري

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم