شرایط سخت بیماری کرونا در انتظار لرستان

کد خبر: 
۱۴۸۶
استاندار لرستان:

شرایط سخت بیماری کرونا در انتظار لرستان

سید موسی خادمی استاندار لرستان

استاندار لرستان، تاکید کرد: در ستاد ملی کرونا، لرستان به عنوان یکی از استان‌هایی که ممکن است در چند روز آینده شرایط سخت‌تری را در بحث بیماری کرونا تجربه کند اعلام شد.

به گزارش خبرنگار زرک، سید موسی خادمی امروز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور و اعضای ستاد ملی با هشدار جدی به همه مردم لرستان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی، گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد استان لرستان به عنوان یکی از استان‌هایی که ممکن است در چند روز آینده شرایط سخت‌تری را در بحث بیماری کرونا تجربه کند اعلام شد.

وی به همه مردم لرستان و مسئولین تاکید کرد که همکاری بیشتری را اعمال کرده و آمادگی بیشتری را برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشند.

استاندار لرستان، تصریح کرد: مهم‌ترین توصیه‌ای که الان می‌توانیم به مردم داشته باشیم، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات و اجتماعات است که این بهترین و مهم‌ترین کاری است که از دست مردم بر می‌آید.

خادمی، افزود: از طرف دیگر، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌علوم‌پزشکی آمادگی لازم را داشته باشند که خوشبختانه این آمادگی و بستر در استان لرستان فراهم است و تعداد زیادی تخت برای بیماران بستری معمولی و مراقبت‌های ویژه در اختیار داریم که در حال حاضر تعداد کمی از آنها اشغال شده و اگر شرایط سخت‌تر شود این مقدار قابل افزایش است.

وی، خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنند که ظرفیت‌ها محدود است و اگر شرایط به گونه‌ای شود که تعداد بیماران ورودی از تعداد بیماران خروجی بیشتر شود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

استاندار با تاکید بر اهمیت مراعات مردم در بهبود وضعیت سلامت عمومی، گفت: طبق نظر متخصصان اگر دو نفر ماسک زده و در کنار هم باشند احتمال سرایت بیماری تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و اگر ماسک نزده باشند این احتمال به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

خادمی با تاکید بر لزوم استفاده عموم مردم از ماسک، گفت: قرار است تمهیداتی ایجاد شود که هم در سطح ملی و هم در سطح استانی قیمت ماسک کاهش یابد و سعی می‌کنیم به تولیدکنندگان کمک کنیم تا قیمت تمام شده را کاهش داده و ماسک را ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

وی، به مردم توصیه کرد که با رعایت فاصله اجتماعی حتماً از ماسک استفاده کرده تا وضع سلامت عمومی استان دچار بحران نشود./

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - سید موسی خادمی - ویروس کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم