شبکه «پیر» افلاک و پرورش ویروس‌های رسانه‌ای!

شبکه «پیر» افلاک و پرورش ویروس‌های رسانه‌ای!

شبكه افلاك

از لودگی شبکه استانی افلاک هر چه بگوییم کم گفته‌ایم، شبکه‌ای به دور از نبوغ و تازگی! شبکه‌ای که سال‌های سال است به بهانه طنز هر آنچه کلمات رکیک و زشت بوده به خورد مخاطبان خود داده است. شبکه‌ای که تعداد معدودی همه کاره برنامه‌های بی‌سر و ته آن شده‌اند، به گونه‌ای که یک شخص به ظاهر کاربلد در قامت مجری، بازیگر، نویسنده، کارگردان، مستندساز، گوینده و... با کوچک‌ترین تغییر در رفتار، گفتار و... در تمامی برنامه‌های این شبکه‌ی پیر و فرتوت ظاهر می‌شود! از طنزهای لوس و بی مزه این شبکه که بگذریم نمی‌توان از جولان دلالان رسانه‌ای در شبکه‌ای که بایستی معرف فرهنگ و آداب و رسوم غنی سرزمین لرستان باشد، چشم‌پوشی کرد.

دلالی به قیمت تحریف همین فرهنگ غنی و پر مغز، سانسور دردها و رنج‌های بی شمار و تاریخی مردم لرستان، عدم دعوت از بزرگان فرهنگ و هنر و ادب این دیار متمدن در برنامه‌های قابل پخش و... همه و همه نشان می‌دهد شبکه افلاک با  روندی که در پیش گرفته مسیری جز به فراموشی و قهقرا و نابودی فرهنگ غنی دیار مهر و مفرغ در پیش نگرفته است. جولان افرادی خاص که همه کاره اندک برنامه‌های تولیدی صدا و سیمای مرکز لرستان شده‌اند خود نوعی سرکوب عقاید، افکار نو و استعدادهای نهفته‌ است، استعدادهای نهفته‌ای که شمار آن‌ها در دیار شگرف و متمدن لرستان کم نیست.

وقتی در یک برنامه تلویزیونی یک چهره مطرح ورزشی مانند علیرضا بیرانوند بر روی خط تماس تلفنی با مخاطبان شبکه افلاک از تعدد گردشگران و مسافران نوروزی سخن می‌گوید چیزی جز دغدغه سلامتی و سربلندی مردم دیارش در پس سخنان این سنگربان تیم ملی فوتبال کشورمان نیست، کسی که در آوردگاهی دیگر بار دیگر با سخنان ساده اما پر مغزش در عین سادگی و صداقت می‌خواهد سنگربان سلامت مردم سرزمین مادری خود باشد تا خدایی ناکرده درد و رنجی که به واسطه کرونا ویروس متوجه لرستان شده است، صحت و سلامت این مردم ساده و بی‌پناه را  مورد هجمه قرار ندهد، اما قطع کردن صحبت‌های شیوای علیرضا بیرانوند از جانب مجری برنامه (فرزاد پیرداده بیرانوند) و اعلام دلسوزی و پای کار بودن دستگاه‌های مرتبط با کرونا نه تنها از روی دلسوزی نیست بلکه نشانگر آن است که روال لودگی و نخبه کشی و سرکوب عقاید همچنان ادامه خواهد داشت.

اگرچه زحمات کادر پزشکی و پرستاری و دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با کرونا بر کسی پوشیده نیست اما نقش صدا و سیمای مرکز لرستان در اطلاع رسانی سریع، دقیق و به موقع از آخرین وضعیت کرونا ویروس می‌تواند به آگاهی بخشی به مردم کمک شایانی نموده و استرس و اضطراب ناشی از این ویروس منحوس را در جامعه به حداقل برساند تا مردم با اطمینان بیش‌تری به وظیفه اجتماعی خود در قبال مقابله با کرونا عمل نمایند.

اما متاسفانه برخی پنهان کاری‌ها از جانب صدا و سیمای مرکز لرستان سبب شده است علی‌رغم شیوع گسترده کرونا ویروس در نخستین روزهای سال ۹۹ شاهد تعدد گردشگران و مسافران نوروزی باشیم که معلوم نیست در پس این شلوغی چه سرنوشتی در انتظار بهداشت و سلامت و در نهایت جان مردم این دیار خواهد بود!

البته جا دارد از زحمات آن دسته از نیروهای زحمت کش صدا و سیمای مرکز لرستان که با وجود سختی‌های بسیار و مصائب کاری  از جان خود مایه گذاشته و همیشه و در تمامی صحنه‌ها تنها به فکر خدمت به مردم لرستان هستند قدردانی به عمل آورد.

اكبر بابايي مفرد / روز

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم