سال ۹۸؛ به ازای هر ۱۱۱ نوزاد پسر، ۱۰۰ دختر در لرستان متولد شد

مديركل ثبت احوال لرستان در گفتگو با زرك؛

سال ۹۸؛ به ازای هر ۱۱۱ نوزاد پسر، ۱۰۰ دختر در لرستان متولد شد

مصطفي اماني پور مديركل ثبت احوال لرستان

پايگاه خبري زرك ـ امير كريمي فرد

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: طی سال گذشته به ازای هر یکصد و یازده نوزاد پسر، صد دختر در استان متولد شده است.

مصطفی امانی‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار زرک به آمار رویدادهای حیاتی چهارگانه لرستان در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۲۸هزار و ۳۰۵واقعه ولادت به ثبت رسیده است و از کل ولادت‌های ثبت شده ۱۴هزار و ۸۷۰ نفر یعنی ۵۲.۵ درصد پسر و ۱۳هزار و ۴۳۵ نفر یعنی ۴۷.۵ درصد دختر بودند.

وی با اعلام اینکه به ازای هر یکصد و یازده نفر پسر، صد دختر در لرستان متولد شده است، اضافه کرد: از این تعداد ولادت‌های ثبت شده ۱۷هزار و ۹۱۲ مورد یعنی ۶۳.۳ درصد جامعه‌ی شهری و ۱۰هزار و ۳۹۳ مورد یعنی ۳۶.۰۷ درصد جامعه روستایی بودند.

لرستان در رویداد تولد رتبه ۱۵ کشور را دارد

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به اینکه پارسال در هر شبانه روز به طور متوسط در لرستان ۷۸ نوزاد متولد شده است، گفت: اگر بخواهیم مقایسه نرخ ولادت داشته باشیم به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور ۱۴.۷۶ ولادت ثبت شده و در استان لرستان ۱۵.۴۷ نفر متولد شده و در این زمینه دارای رتبه ۱۵ کشور هستیم.

امانی‌پور، در خصوص ثبت فوت طی سال گذشته نیز اظهار داشت: ۹هزار و ۲۰۵ واقعه وفات به ثبت رسید که از این تعداد ۵هزار و ۳۸۳ نفر یعنی ۵۸.۵ درصد نفر مرد و تعداد ۳هزار و ۸۲۲ نفر یعنی ۴۱.۵ درصد زن بودند.

او ادامه داد: از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۶۵.۷ مورد یعنی ۷۰.۸ درصد مربوط به جامعه شهری و ۲هزار و ۶۸۸ نفر یعنی ۲۹.۲ مورد مربوط به جامعه روستایی بودند.

هر شبانه روز ۲۵ مورد فوت در لرستان ثبت شده است

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: در استان در هر شبانه روز ۲۵ مورد فوت ثبت شده است و در مقایسه با نرخ کشوری به ازای هر هزار نفر جمعیت ۴.۹ فوت ثبت شده و در استان ۵.۳ درصد فوت ثبت شده و در این زمینه رتبه یازده کشور را دارا هستیم.

امانی‌پور همچنین به آمار ازدواج در لرستان طی سال گذشته اشاره و اضافه کرد: ۱۳هزار و ۷۱۲ مورد ازدواج به ثبت رسیده است و میانگین سن ازدواج ثبت شده برای زوج ۲۷.۹ سال و برای زوجه ۲۳.۶ سال است.

او گفت: بیشترین درصد ازدواج مربوط به گروه سنی ۲۵ و ۲۶ سال با میزان ۲۲ درصد اتفاق افتاده است و به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور ۶.۴۳ نفر ازدواج کردند در صورتیکه در استان لرستان ۷.۵ نفر ازدواج کرده‌اند که در این رابطه رتبه هفت کشوری را داریم.

کاهش ۰.۶ درصدی طلاق در لرستان طی سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال لرستان، تعداد طلاق ثبت شده در استان طی سال۹۸ را ۳هزار و ۸۳۰ مورد اعلام و تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳هزار و ۸۵۳ مورد بوده یعنی ۰.۶ درصد کاهش ثبت طلاق داشتیم.

امانی‌پور با بیان اینکه از این تعداد، ۴۰۹ مورد یعنی ۱۰.۷ درصد طلاق‌های ثبت شده کمتر از یک سال بودند، یادآور شد: نرخ طلاق در کشور یعنی به ازای هر هزار نفر ۲.۱۴ طلاق صورت گرفته است و در استان لرستان ۲.۱ درصد صورت گرفته که در زمینه طلاق رتبه ۱۷ کشور را دارا هستیم./

پايان پيام

 

 

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم