سازش ۲ هزار دعاوی کارگری و کافرمایی در لرستان  

کد خبر: 
۲۴۹۱
طی امسال ؛

سازش ۲ هزار دعاوی کارگری و کافرمایی در لرستان  

سازش ۲ هزار دعاوی کارگری و کافرمایی در لرستان  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از سازش دو هزار و ۵۰ مورد از دعاوی کارگری و کافرمایی در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ علی آشتاب امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اتخاذ شده این وزارتخانه است، اظهار داشت: در ۸ ماهه سال‌جاری تعداد ۴ هزار و ۵۳۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص این اداره کل منجر به صدور رأی شده است.

وی، به تأثیر سازشی حل و فصل کردن دعاوی اشاره کرد و گفت: این شیوه باعث امکان همکاری کارگر و کارفرما، کاهش فرایند رسیدگی، صرفه جویی در هزینه‌های اداری و سرعت در رسیدگی به شکایات را منجر می‌شود که در هشت ماهه سال جاری تعداد ۴ هزار ۲۵۰ دادخواست از کارگران به ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰ مورد یعنی ۶۲ درصد آرائ صادره در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به صورت سازشی حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقت نامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی است، تشکیل شده اند، اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با ۱۸ هیئت تشخیص و ۱۰ هیئت حل اختلاف فعالیت می‌کند.

آشتاب در ادامه، افزود: راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیکی و تسهیل‌گری و شفافیت است که در صرفه‌جویی وقت و هزینه کارگر و کارفرما نقش مؤثری دارد، که در این راستا با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته تعداد ۹ هزار ۷۰۰ کارگر و کارفرما در این سامانه ثبت نام و احراز هویت شده اند.

وی، گفت: این سامانه خدمات مختلفی را در حوزه معاونت روابط کار: (بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و …) به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان - علی آشتاب - تشکل های کارگری و کارفرمایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم