ساختمان باشگاه افسران ارتش، موزه سکه و مفرغ می‌شود

کد خبر: 
۱۵۸۶
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان:

ساختمان باشگاه افسران ارتش، موزه سکه و مفرغ می‌شود

ساختمان باشگاه افسران ارتش، موزه سکه و مفرغ می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه خود وی هم کارشناس رسمی دادگستری است، اظهار داشت: برنامه‌ی ثبت جهانی قلعه‌ی فلک‌الافلاک همچنان در حال پیگیری است و البته همزمان با آن در رابطه با این بنای ارزشمند تاریخی و بناهای پیرامون آن اقداماتی صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها مرمت ساختمان باشگاه افسران ارتش و تبدیل آن به موزه مفرغ می‌باشد.

به گزارش خبرنگار زرك؛ سید امین قاسمی در ديدار با حجت واليزاده رييس كانون كارشناسان رسمي دادگستري لرستان به وضعیت نامناسب اشیاء مفرغی لرستان اشاره و تصریح کرد: با ساخت موزه سکه و مفرغ شرایط نگهداری اصولی با ویترین، نور و تهویه‌ی مناسب فراهم می‌شود و با درآمد حاصل از بازدید عمومی می‌توان به توسعه‌ی جامعه کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری یک فعالیت اقتصادی پاک است و امروزه بسیاری از کشورها مبنای درآمد اقتصادی‌شان همین گردشگری است، گفت: متاسفانه بحث ایران‌هراسی استکبار بر تعداد گردشگران خارجی که به ایران و لرستان می‌آیند تاثیر منفی داشته است.

قاسمی افزود: با وجود همه‌ی محدودیت‌ها، هم از آثار تاریخی و فرهنگی استان حفاظت می‌کنیم و هم به دنبال تقویت درآمدهای این حوزه هستیم./

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي - كانون كارشناسان رسمي دادگستري لرستان - حجت واليزاده - باشگاه افسران

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم