رویداد «ایده شو» دانشجویی در دانشگاه لرستان برگزار شد

کد خبر: 
۴۹۳۷
امروز پنج‌شنبه؛

رویداد «ایده شو» دانشجویی در دانشگاه لرستان برگزار شد

رویداد «ایده شو» دانشجویی در دانشگاه لرستان برگزار شد

خرم‌آباد - مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: رویداد «ایده شو» دانشجویی با عنوان «علوم پایه و کارآفرینی» در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سروش آزادبخت امروز پنج‌شنبه در رویداد ایده شو دانشجویی دانشگاه لرستان، با موضوع «علوم پایه و کارآفرینی»، اظهار داشت: ایده شو، رویدادی است که افراد، توانمندهای خود را در ایده‌پردازی، بیان ایده و انتقال آن به دیگران، محک می‌زنند؛ در واقع ایده شوها رویدادهایی برای کارآفرینی هستند که افراد این فرصت را پیدا می‌کنند تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه، بپردازند.

وی، عنوان کرد: در این رویداد، افراد، علاوه بر ایده‌پردازی، نحوه تشریح ایده خود را می‌آموزند و از طرفی ایده‌هایشان برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا را در معرض نقد قرار می‌دهند.

مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، افزود: کمک به توسعه، هدایت و حمایت از ایده‌ها برای تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم ادامه فعالیت‌ها، از مهم‌ترین اهداف برگزاری رویداد ایده ‌شوی دانشجویی است.

آزادبخت، گفت: در این رویداد، تعداد ۱۹ ایده دریافت شد که طی دو مرحله داوری ابتدایی از بین آن‌ها ۱۳ ایده برتر برای ارائه حضوری در آئین پایانی این رویداد برگزیده و در نهایت، پس از ارائه حضوری، سه ایده برتر معرفی شدند.

گفتنی است، در رویداد ایده شو دانشجویی، مدت‌زمان ارائه ایده‌ها، پنج دقیقه است و ایده‌پردازان، سه دقیقه فرصت دارند به پرسش‌های داوران، پاسخ دهند، پس از ارائه ایده‌ها توسط دانشجویان، بر اساس تصمیم هیئت داوران، از تعداد ۱۳ ایده منتخب، سه ایده به نام‌های «به‌کارگیری امواج نوری مادون‌قرمز بی‌خطر برای ساخت پیانو فتونیک» ارائه شده توسط «نگار فضایلی» و «نگین فضایلی»، «ساخت و مطالعه ظرفیت ذخیره‌سازی هیدروژن در نانو کامپوزیت‌ها»، ارائه‌شده توسط «فاطمه محمودی»، «فریبا موسوی عزیزی»، «فاطمه بازوند»، «سمیه عیسوند» و «تهیه ماسک یا پارچه‌های از جنس نانوالیاف معدنی به دلیل خواص ضدویروسی‌شان»، ارائه‌شده توسط «ندا عبدی»، به ترتیب به‌عنوان ایده‌های اول تا سوم برگزیده شدند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه، از ایده‌پردازان برتر، تجلیل شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه لرستان - شرکت دانش بنیان - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم