رفع تصرف ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌آباد

کد خبر: 
۲۲۵۲
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان:

رفع تصرف ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌آباد

رفع تصرف 80 هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌آباد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: با تخریب ۴ دستگاه شناژ، یک دستگاه اسکلت و ۷۰۰ متر دیوارکشی غیرمجاز، ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای تلوری خرم‌آباد رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ بهرام میردریکوند با اعلام این خبر گفت: در راستای صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی حدود ۸۰ هکتار از اراضی درجه یک کشاورزی که توسط افراد سودجو و دلالان خریداری و خودسرانه و بدون در نظر گرفتن ضوابط و شرایط شهرسازی و یا اخذ مجوز از دستگاه‌های ذیربط نظیر سازمان جهاد کشاورزی اقدام به تقسیم بندی، قطعه بندی و فروش این اراضی به مردم کم بضاعت نموده بودند اعاده به وضع سابق شد.

وی افزود: از آنجا که طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیر مجاز و ممنوع می‌باشد بنابراین بر اساس وظیفه ذاتی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی پس از سیر مراحل قانونی اقدام به تخریب و اعاده به وضع سابق نموده است.

این مقام مسئول تصریح کرد در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان در سال‌جاری ۲۳ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان انجام داده است و امروز نیز  ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سهیل بیگی روستای تلوری که به صورت غیرمجاز مورد ساخت و ساز قرار داشتند اعاده وضعیت شدند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان گفت: با توجه به اینکه مردم هزینه‌های زیادی جهت احداث این گونه بناها صرف می‌کنند از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم جهت جلوگیری از ضرر و زیان  قبل از هرگونه معامله خصوصاً در اراضی کشاورزی واقع در حریم شهرها ابتدا به دستگاه‌های ذیربط مانند سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه و استعلام لازم را به عمل آورند.

جمشید سپهوند/

 

 

برچسب‌ها: 
بهرام میردریکوند - سازمان جهاد کشاورزی لرستان - رفع تصرف - تخریب

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم