راه‌اندازی موزه اشياء قديمي در ادارات لرستان

کد خبر: 
۱۶۷۸
مديركل ميراث فرهنگي لرستان خبر داد:

راه‌اندازی موزه اشياء قديمي در ادارات لرستان

راه‌اندازی موزه اشياء قديمي در ادارات لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی موزه اشیاء قدیمی در ادارات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرك، سید امین قاسمی امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت و ‌مرمت اشیا تاریخی موجود در ادارات دولتی، این آمادگی وجود دارد با انعقاد تفاهم نامه با ادارات استان ضمن مرمت اشیاء تاریخی موجود در ادارات، نسبت به معرفی آنها در قالب موزه اشیاء تاریخی ادارات اقدام کنیم.

قاسمی اظهار داشت: در همین راستا تفاهم نامه ای با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان منعقد و گاوصندوق فلزی قدیمی موجود در این اداره کل به منظور مرمت در اختیار اداره کل میراث فرهنگی لرستان قرار گرفته و پس از پایان عملیات مرمت، توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک مکانی مناسب و حفاظت شده به منظور بازدید عموم قرار می گیرد.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ داشته های تاریخی و فرهنگی اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی لرستان با توجه به تجهیزات آزمایشگاهی خود آمادگی همکاری لازم به منظور مرمت داشته های تاریخی در حوزه اختیار ادارات دولتی را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطر نشان کرد: تمامی ادارات دولتی استان می توانند با سوابق تاریخی خود همچون وسایل و ابزار قدیمی کار مکاتبات، اسناد دست نویس که از بدو افتتاح ادارات استفاده می‌شده و در حال حاضر تکنولوژی جایگزین آن شده است را جمع آوری و موزه اختصاصی اداره خود را با هماهنگی اين اداره کل افتتاح نمایند.

قاسمي بیان داشت: این اداره کل علاوه بر مرمت اشیاء قدیمی در حد توان خود در ساماندهی و راه اندازی موزه های اختصاصی ادارات استان نیز اقدام خواهد کرد./

يعقوب دالوند

 

برچسب‌ها: 
موزه اشياء قديمي - صندوقچه قديمي - اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم