دفاع زیستی یک موضوع ثابت نیست 

کد خبر: 
۶۲۵۷
استاندار لرستان:

دفاع زیستی یک موضوع ثابت نیست 

دفاع زیستی یک موضوع ثابت نیست 

استاندار لرستان بیان داشت:«موضوع دفاع زیستی یک موضوع ثابت نیست؛ بلکه متناسب با تغییرات روز بایستی تحقیقات و پژوهش‌های این حوزه هم مداوم، روزآمد شوند».

به گزارش پایگاه خبری زرک، «فرهاد زیویار» در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، به میزبانی دانشگاه لرستان، گفت: «پایه اصلی دفاع زیستی و پدافند غیرعامل، بهره‌گیری از فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی به‌روز و اثرگذار این عرصه است».

وی با اعلام اینکه «در بحث دفاع زیستی و پدافند غیرعامل، موضوع حفاظت از سرمایه‌های کشور با رویکرد پیشگیری از آسیب‌ها، بسیار مهم است»، توضیح داد: «در واقع دفاع زیستی و پدافند غیرعامل در برابر تروریست‌ها و دشمنانی که اقدامات تروریستی انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد».

استاندار لرستان، بیان کرد: «در سیاست‌های کلان نظام و برنامه پنج ساله پنجم مصوب مجلس شورای اسلامی و هم در طرح جامع شورای عالی امنیت ملی کشور، بحث دفاع زیستی و پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفته است».

زیویار افزود: «موضوع دفاع زیستی یک موضوع ثابت نیست؛ بلکه متناسب با تغییرات روز بایستی تحقیقات و پژوهش‌های این حوزه هم مداوم، روزآمد شوند».

وی، ادامه داد: «بیش از ۳۵۰ مقاله به اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم ارسال شد که خود نشان‌دهنده اهمیت این موضوع و استقبال از آن، است».

زیویار تصریح کرد: «امیدوارم این کنفرانس، خودش، بسترسازی انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی بیشتری در حوزه دفاع زیستی و پدافند غیرعامل شود».

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
استاندار لرستان - فرهاد زیویار - بیوتروریسم - دانشگاه لرستان - کنفرانس ملی دفاع زیستی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم