خشکسالی تا پاییز با ماست

کد خبر: 
۴۱۳۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی:

خشکسالی تا پاییز با ماست

خشکسالی تا پاییز با ماست

خشکسالی دیگر آنقدر با ما عجین شده که خیلی باآن غریبه نیستیم. می‌دانیم که هست و جز برنامه ریزی‌های بلند مدت مسئولان دولتی، کاری از ما ساخته نیست. اضافه بر اینکه بدانیم قرار است حالا حالاها هم با ما باشد. 

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی می‌گوید: «امسال و در فصل تابستان، بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در کشور نداریم. این بارش‌های سیل آسایی هم که اخیراً در برخی مناطق کشور رخ داد، چندان آمار بارش کل کشور را افزایش نمی‌دهد. آمار بارش کشور، جدا از سیلاب‌های مقطعی و کوچک که ممکن است مقطعی و نقطه‌ای کوچک رخ دهد، ارزیابی می‌شود؛ این بارش‌های سیل‌آسا به صورت مقطعی، ممکن است تعدادی روستا را درگیر کند اما موضوع کم‌بارشی کشور را جبران نمی‌کند.»

او می‌گوید: «قبل از بارش‌های اخیر، آمار بارندگی‌ها در کشور نسبت به متوسط بلنمدت (۵۰سال اخیر) حدود ۴۲ درصد بود. با این بارندگی‌ها، آمار بارش‌ها امروز به ۴۰.۷ درصد رقم متوسط بلند مدت (۵۰سال اخیر) رسیده است و بارندگی‌های اخیر کلاً ۱.۳ درصد از کل کم‌بارشی کشور را بهبود بخشید. در فصل پاییر امسال نیز بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، میزان بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود و با احتمال ۷۰ درصد نشان می‌دهد که پاییزی با بارش‌هایی کمتر از نرمال خواهیم داشت. برای فصل زمستان هنوز پیش‌بینی خاصی صادر نشده است.»

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
خشکسالی - سازمان هواشناسی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم