خسارت حیات‌وحش به مزارع و دام‌ها در لرستان

کد خبر: 
۶۲۲۲
مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌‌زیست لرستان؛

خسارت حیات‌وحش به مزارع و دام‌ها در لرستان

خسارت حیات‌وحش به مزارع و دام‌ها در لرستان

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌‌زیست لرستان از تشکیل ۱۲ پروندۀ خسارت حیات‌وحش به مزارع و دام‌ها در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «محسن امیری» با اشاره به شناسایی بیش از ۳۹۵ گونۀ جانوری در لرستان، گفت: بیش از ۱۷۵۰ گونۀ گیاهی، شش گونه اندمیک شامل سمندر لرستانی، سه گونه ماهی کور غار و وزغ لرستانی و گکوی رومشکان تا کنون شناسایی شده‌است.

وی افزود: چهار منطقۀ حفاظت‌شده، یک اثر طبیعی ملی و دو پناهگاه حیات‌وحش با وسعتی بیش از ۳۲۰ هزار هکتار، بیش از ۱۱ درصد وسعت لرستان را در بر می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌‌زیست لرستان عنوان کرد: هفت منطقه شکار و صید ممنوع با وسعتی معادل ۱۳۱ هزار و ۷۴۴ هکتار در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه احیای طعمه در زیستگاه‌های لرستان باید در دستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: از دلایل ورود برخی گوشتخواران مانند گرگ و شغال به سکونتگاه‌های انسانی منبع غذایی جایگزین، وجود زباله‌ها و پسماندها است.

امیری با اشاره به لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی جوامع محلی ساکن در زیستگاه حیات‌وحش، گفت: تعارض میان انسان و حیات‌وحش سبب بروز خسارات به مزارع و دام‌ها از سوی حیوانات می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌‌زیست لرستان با ابراز اینکه بیمۀ خسارت حیات‌وحش در دولت سیزدهم اجرایی شده‌است، ابراز کرد: ۱۲ پروندۀ خسارت حیات‌وحش از ابتدای امسال تاکنون در این استان تشکیل شده‌است.

امیری گفت: پرداخت خسارات به کشاورزان، دامداران و زنبورداران که جزو گونه‌های در معرض خطر انقراض، حمایت و حفاظت‌شده است، قابل‌پرداخت خواهد بود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
خسارت حیات‌وحش - مزارع و دام‌ها - حفاظت محیط زیست - محسن امیری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم