خرید تضميني گندم از طريق سامانه «سيفا»

کد خبر: 
۱۱۱۷
مدیرکل غله و بازرگانی لرستان خبر داد؛

خرید تضميني گندم از طريق سامانه «سيفا»

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان ازخرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرك؛ حجت بیرانوند روز دوشنبه با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا فرآیند خرید تضمینی گندم با انجام مراحل نوبت‌دهی تدوین شده است افزود: فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع ایجاد شود و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در مراکز خرید اجباری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان ایجاد شده اظهار داشت:‌ امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی  ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می‌شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده می‌توانند محصول خود را تضمینی  به فروش برسانند بنابراین کشاورزان باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه‌بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مغایرت؛ اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

بیرانوند بیان کرد: مراکز خرید حق دریافت هیچگونه وجهی از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت و مراتب باید به شماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

وی گفت: ۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل  تا شهریور ماه تسویه شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان افزود: این میزان از طریق  ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا  کوهدشت و دلفان بود.

بیرانوند اضافه کرد: نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یک‌هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یک‌هزار و ۷۷۰ تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال ۹۷ به ترتیب یک‌هزار و ۳۰۰ و یک‌هزار و ۳۷۰ تومان بود.

حدود ۲۵۰ هزار هکتار از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان زیر کشت گندم است و  بیش از ۱۱۶هزار هکتار اراضی جو دیم با برداشت تقریبی ۱۴۰ هزار تن و حدود پنج‌هزار هکتار زمین کلزا با برداشت ۶ هزار تن در لرستان وجود دارد./

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل غله و خدمات بازرگاني لرستان - حجت بيرانوند - سامانه الكترونيكي سيفا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم