حریم سه اثر فرهنگی تاریخی لرستان تصویب شد

کد خبر: 
۱۴۳۱
در جلسه کمیته بررسی و تعیین حرایم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛

حریم سه اثر فرهنگی تاریخی لرستان تصویب شد

حریم سه اثر فرهنگی تاریخی لرستان تصویب شد

مديرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در جلسه کمیته بررسی و تعیین حرایم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حریم سه اثر فرهنگی تاریخی استان لرستان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار زرك، سيد امين قاسمي ظهر دوشنبه در این خصوص گفت: اداره کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي لرستان در راستای حفاظت از آثار تاریخی در سال جاری پرونده تعیین حریم سه اثر تاریخی را آماده و جهت تصویب نهایی به دفتر ثبت آثار وزارت پیشنهاد داد.

وی افزود: این سه اثر شامل تپه های طلا شورا الیگودرز، بتکی سلسله و محوطه میدان بزرگ شهرستان پلدختر است که در جلسه یازدهم خردادماه جاری حرایم پیشنهادی استان به تصویب کمیته حرایم وزارتخانه رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پایان تصریح کرد: حرایم این ۳ اثر تاریخی لرستان پس از انجام روال قانونی به استان ابلاغ خواهد شد.

لازم به ذکر است دستورالعمل اجرایی تعیین حریم آثار ملی که تیر ماه سال گذشته ابلاغ شد به منظور وحدت رویه تعیین حریم آثار ملی صورت گرفته و جایگاه اعضای حقیقی و حقوقی صاحب مسئولیت در تعیین، اجرا، بازنگری و نظارت بر حرایم آثار ملی را تبیین می‌کند. /

يعقوب دالوند

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي - آثار فرهنگي تاريخي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم