حجم تولیدات آبزی‌پروری لرستان افزایش یابد

کد خبر: 
۱۸۵۸
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

حجم تولیدات آبزی‌پروری لرستان افزایش یابد

حجم تولیدات آبزی‌پروری لرستان افزایش یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: انتظار داریم حجم تولیدات آبزی‌پروری استان به ۵۰ هزار تن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با امام جمعه شهرستان چگنی اظهار داشت: برای پیشبرد و توسعه بخش کشاورزی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن بخش کشاورزی تاب‌آوری خوبی در مقابل تحریم‌ها داشته و نقطه قوتی برای کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: لرستان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدابیر رهبر معظم انقلاب حجم تولیدات زراعی، باغی و دامی استان که کمتر از ۵۰۰ هزار تن بود در حال حاضر به بیش از ۳ میلیون تن رسیده یعنی حدود شش برابر افزایش یافته است؛ اما در مقابل، خیلی از کارها نیز انجام نشده و لازم است بیشتر فعالیت داشته و در خدمت مردم باشیم.

 حسنی‌مقدم با اعلام اینکه وظیفه ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی هدایت و ترویج است، تأکید کرد: باید به توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان منبع تولید ثروت اشاره کنیم که بعضی گونه‌های گیاهان دارویی در هر هکتار بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون درآمد عاید بهره برداران می‌نمایند و یا دامپروری عجین شده با مردم این سرزمین است و لازم است آنرا به سمت صنعتی شدن سوق دهیم و در واقع به اصلاح نژاد دام و دام‌هایی که بهره‌وری بیشتری دارند روی بیاوریم.

 وی ادامه داد: در زمینه آبزی‌پروری ظرفیت‌های خوبی در لرستان وجود دارد، حجم تولیدات آبزی پروری استان در حال حاضر ۲۵ هزار تن است؛ اما طی یک برنامه انتظار این است حجم تولیدات به ۵۰ هزار تن افزایش یابد.

 حسنی‌مقدم به کارهای زیربنایی مثل احداث ایستگاه پمپاژ و سیستم‌های نوین آبیاری جهت آبی کردن اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس سند افق ۱۴۰۰ دو وظیفه مهم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نهاده شده که آن امنیت غذایی و سلامت غذایی است در جهت تحقق این مهم روی افزایش کیفیت تولید گوشت و شیر  برنامه داریم؛ چرا که وظیفه داریم غذایی که به دست مردم می‌رسد سالم باشد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه شهرستان چگنی اظهار داشت: دو کار است که مافوق آن وجود ندارد یکی وحدانیت خدا و دیگری خدمت به خلق خدا بنابراین شما وظیفه دارید با توجه به استعداد استان و شهرستان چگنی در زمینه کشاورزی و دامپروری جهت افزایش راندمان و بهره‌وری بیشتر به کشاورزان آموزش و ترویج بمنظور عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی ارائه دهید.

فرید نظری/

 

برچسب‌ها: 
سازمان جهاد کشاورزی لرستان - اسفندیار حسنی مقدم - امام جمعه چگنی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم