حال لرستان مساعد نیست، تدبیری عاجل اندیشه کنید

حال لرستان مساعد نیست، تدبیری عاجل اندیشه کنید

هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان لرستان هستیم. بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز جمعه ۱۶ اسفند، ۱۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۴هزار و ۷۴۷ نفر رسیده است.
در ادامه‌ی این آمار، تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ به تفکیک استان‌ها تشریح شده است. تهران با ۱۴۱۳ مورد و بوشهر با ۵مورد مثبت به ترتیب بیشترین و کمترین آمار ابتلا به کروناویروس را در کشور دارا هستند. در این بین استان لرستان با ۸۰مورد ابتلا به کووید۱۹ دارای رتبه‌ی سیزدهم در بین ۳۱ استان کشور است و برای رسیدن به استان‌های قبل از خود فاصله‌ی چندانی ندارد هر چند این آمار توسط دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان ۷۵مورد عنوان شده است! به هر حال ۷۵ یا ۸۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در لرستان جایگاه استان را بهبود نمی‌بخشد و همچنان در رتبه‌ی سیزدهم کشور قرار دارد.
این آمار نشان می‌دهد حال لرستان اصلاً مساعد نیست و باید هر چه سریع‌تر مدیریت ارشد استان تدبیری عاجل اندیشه کند. چرا که در صورت بی‌توجهی به این موضوع به طور قطع نتایج فاجعه‌باری برای لرستان به ارمغان می‌آورد.
عموم مردم، اهالی رسانه اعم از مکتوب و سایبری لرستان همه خواهان مسدود شدن ورودی‌های استان هستند؛ چرا که تا عید نوروز زمانی باقی نمانده و به زودی باید شاهد موج عظیمی از ورود و یا گذر میهمانان نوروزی به لرستان باشیم.
این در حالیست که استان‌های همجوار همچون کرمانشاه، همدان، اصفهان و... گردشگری به استان‌هایشان را ممنوع اعلام کرده و از هموطنان خواسته‌اند برای نوروز به این استان‌ها سفر نکنند. در صورتی که مسئولین لرستان همچنان در خواب زمستانه به سر می‌برند.

سمیه روزبهانی/ زرک

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم