جشنواره ملی ورزش‌های هوایی در خرم‌‌آباد برگزار می‌شود

کد خبر: 
۱۴۲۱
با هدف توسعه صنعت گردشگری لرستان؛

جشنواره ملی ورزش‌های هوایی در خرم‌‌آباد برگزار می‌شود

جشنواره ملی ورزش‌های هوایی در خرم‌‌آباد برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری جشنواره ملی ورزش‌های هوایی با هدف توسعه صنعت گردشگری در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی امروز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: لرستان با توجه به جغرافیا و اقلیم خوش آب و هوا از ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه گردشگردی برخوردار است و برگزاری این جشنواره می‌تواند در بهتر معرفی شدن جاذبه‌های گردشگری استان تاثیرگذار باشد.

وی از پاراگلایدر، کاید، بالن و چند رشته آموزشی صنعت هوانوردی عمومی در برگزاری این جشنواره نام برد و اظهار  داشت: در این جشنواره علاوه بر مسابقات ورزشی، غرفه‌های صنایع دستی و برنامه‌های مختلف تفریحی دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه خوشبختانه فرودگاه خرم‌آباد در زمینه توسعه ورزش‌های هوایی آمادگی کامل دارد عنوان کرد: این حرکت موجب رشد صنعت هوانوردی عمومی کشور بوده و بطور کلی سه کارکرد اساسی توسعه زیرساخت و فناوری هوانوردی، سرمایه گذاری در ورزش‌های هوایی درفرودگاه خرم‌آباد و در نهایت سرمایه گذاری در بحث گردشگری و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

قاسمی با اشاره به اینکه جشنواره ورزش‌های هوایی با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال در محل فرودگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود بیان کرد: ابتدا قرار بود این برنامه در فصل بهار همزمان با شکوفایی بهشت لرستان برگزار شود که بخاطرشیوع ویروس منحوس کرونا و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به ۲۹ تا ۳۱ مردادماه موکول شد.

وی با بیان اینکه استانداری لرستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرودگاه خرم‌آباد، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، سازمان‌های مردم نهاد و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهند داشت افزود: مجموعه گردشگری حامی، متشکل از دو شرکت گردشگری، یک شرکت عمرانی، یک موسسه آموزشی، پژوهشی، گردشگری و دو سارمان مردم نهاد گردشگری با رویکرد توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی مجری برگزاری این رویداد ملی در لرستان خواهند بود./

یعقوب دالوند

 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل میراث فرهنگی لرستان - سید امین قاسمی - جشنواره ورزش های هوایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم