جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری بیشه برگزار شد

کد خبر: 
۶۶۹۵
با حضور مدیرکل توسعه گردشگری وزارت؛

جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری بیشه برگزار شد

عطا حسن پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان

جشنواره «رود و ریل» بیانگر تلفیقی از طبیعت و صنعت روز پنجشنبه به عنوان پیش نیاز ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه خرم آباد در این منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «عطا حسن‌پور» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این جشنواره گفت: این رویداد به لطف دو عنصر مهم و حیاتی رودخانه و آبشار بیشه و همجواری با راه‌آهن سراسری برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری بیشه برگزار شده است.

وی با اشاره به تدوین نهایی پرونده برای ارسال به یونسکو اظهار داشت: مسیر راه‌آهن سراسری در کنار این آبشار نیز ثبت جهانی شده که همجواری آبشار و ریل به جاذبه‌های این روستای گردشگری افزوده است.

وی در ادامه اهالی روستای بیشه را مردمانی سخاوتمند در میان کوه‌های زاگرس دانست و افزود: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان هشت روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی تدوین شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از ماسوله، در فهرست جهانی قرار خواهد گرفت.

 

پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه آماده ارسال‌ شد

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه آماده شد و هفته آینده به سازمان جهانگردی و گردشگری ارسال می‌شود.

سید مصطفی فاطمی نیز در این مراسم اظهار کرد: استان لرستان سال جاری با پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و ثبت جهانی پرونده روستای گردشگری بیشه به سمت جهانی شدن گام برداشته است.

وی افزود: این مهم در وزارت میراث فرهنگی سابقه نداشته و با توجه به ظرفیت های گردشگری ، تاریخی و توریستی این استان، لرستان با ۲ اثر در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: هفته آینده پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با تلاش شبانه روزی کارشناسان و همکاری خوب مردم این منطقه برای ثبت جهانی ارسال می‌شود.

فاطمی گفت: روستای بیشه برای دومین سال پس از تکمیل پرونده برای ثبت جهانی ارسال و امیدواریم این مهم برای لرستان و کشور به نتیجه برسد.

وی افزود: براساس قابلیت های این روستا امتیازی داده و کارشناسان نظر می‌دهند و پرونده این روستا هفته آینده به سازمان جهانگردی و گردشگری ارسال‌ و ۶ ماه زمان برای برطرف کردن نواقص وجود دارد و تلاش خواهیم کرد دومین روستا را جهانی کنیم.

وی ادامه داد: دره خرم‌آباد و روستای بیشه لرستان را بیشتر مورد توجه قرار داده است و هشت روستا در کشور وجود دارد و بیشه در میان آنهاست.

به گزارش ایرنا جشنواره رود و ریل با اجرای موسیقی محلی، آیین باران خواهی، آیین بومی و محلی و اجرای رقص آیینی و سنتی با حضور اقشار مختلف مردم در روستای گردشگری بیشه برگزار شد.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جشنواره - گردشگری - رود و ریل - میراث فرهنگی لرستان - روستای بیشه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم