جشنواره‌‌های ملی کمانچه‌نوازان و سرنانوازان در لرستان برگزار می‌شود

کد خبر: 
۱۰۲۳
در دوران پساکرونا؛

جشنواره‌‌های ملی کمانچه‌نوازان و سرنانوازان در لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری جشنواره‌های ملی کمانچه‌نوازان و سرنانوازان پس از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ احمدحسین فتایی، با اعلام خبر برگزاری نخستین جلسه شورای طرح و برنامه با حضور معاونان و مسئولان ستادی اداره‌کل در سال جدید، گفت: در این جلسه برنامه‌های پیشنهادی ادارات تابعه، مورد بررسی قرار گرفت و با اجرای ۱۰ برنامه در سطح استان همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی موافقت شد.

وی افزود: بر همین اساس در شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) شاهد برگزاری دومین کنسرت مجازی استان توسط هنرمندان بروجردی خواهیم بود که در بستر اینستاگرام به وقوع خواهد پیوست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: همچنین شهرستان الیگودرز در این ایام مبارک میزبان جشنواره استانی نمایشنامه‌خوانی رادیویی خواهد بود که فراخوان آن تا چند روز دیگر در اختیار هنرمندان هنرهای نمایشی استان قرار خواهد گرفت.

فتایی ابراز داشت: یکی دیگر از جشنواره‌های طراحی شده در حوزه هنرهای نمایشی، جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه تک نفره به میزبانی شهرستان ازنا است که در سال گذشته به خوبی جشنواره منطقه‌ای اتودهای کوتاه نمایشی را میزبانی نمود و ظرفیت‌های لازم برای برگزاری این جشنواره را دارد.

رییس شورای طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سپس اذعان کرد: جشنواره استانی مجازی خوشنویسی«خلوت گزیده» از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است که در شهرستان دورود برگزار می‌شود و طی آن علاقه‌مندان به خلق اثر به صورت زنده در بستر فضای مجازی خواهند پرداخت.

فتایی ادامه داد: همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نخستین جشنواره استانی مور و هوره مجازی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان برگزار می‌شود و طی آن هنرمندان این حوزه به اجرای برنامه در رثای امام اول شیعیان خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: شهرستان چگنی نیز در ایام ماه مبارک رمضان عهده‌دار برگزاری جشنواره عکس «سفره افطاری» خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس فراخوانی که طی چند روز آینده اعلام خواهد شد، در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطر نشان ساخت: برگزاری دو جشنواره استانی مجازی کتابخوانی توسط شهرستان‌های پلدختر و رومشکان و جشنواره‌های نقاشی در شهرستان سلسله و شعر محلی در شهرستان کوهدشت  از دیگر رویداد‌های فرهنگی و هنری طراحی شده برای ماه مبارک رمضان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

وی در پایان گفت: در این جلسه کلیات برگزاری جشنواره‌های ملی کمانچه نوازان به میزبانی خرم‌آباد و سرنا نوازان به میزبانی دورود و جشنواره‌های منطقه‌ای مور و هوره به میزبانی شهرستان کوهدشت و طنز مطبوعات غرب کشور به میزبانی مرکز لرستان به تصویب رسید که انشاالله با ریشه کن شدن ویروس کرونا و مساعد شدن شرایط برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان و علاقه مندان در طول سال به اجرا در خواهند آمد.   

لازم به ذکر است که برنامه‌های حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز همزمان با حلول ماه مبارک رمضان در فضای مجازی آغاز گردیده و تحت عنوان «نورباران» در پیام رسان‌های واتس‌آپ، سروش، ایتا و همچنین اینستاگرام در حال اجرا می‌باشند.    

 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان - احمدحسین فتایی - جشنواره ملی - سرنانوازان - کمانچه نوازان - پساکرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم