جای خالی مسئولیت‌پذیری عمومی در تولید زباله کم‌تر از خانه

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد مطرح کرد؛

جای خالی مسئولیت‌پذیری عمومی در تولید زباله کم‌تر از خانه

جای خالی مسئولیت‌پذیری عمومی در تولید زباله کم‌تر از خانه

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد از جای خالی مسئولیت‌پذیری عمومی در تولید زباله کم‌تر از خانه خبر داد و گفت: با توجه به تولید روزانه بیش از ۴۰۰ تُن پسماند در مرکز لرستان، فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌پذیری عمومی در این حوزه ضرورت پیدا می‌کند.

بهزاد رضوانی، شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با زرک، با بیان اینکه شهروندان به عنوان تولیدکنندگان پسماند، بایستی فرهنگ مناسب در زمینه کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدا را ایجاد شود، اضافه کرد: متأسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در فضای مجازی و حقیقی برای ایجاد فرهنگ‌سازی عمومی حفظ نظافت شهر، به این مهم دست نیافته‌ایم.

وی، هدف اصلی آموزش را بالا بردن سطح تعقل، دانش و اخلاق در افراد و افزایش سطح مسئولیت‌پذیری آن‌ها در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید اصحاب رسانه لرستان پای کار آیند و همگان را به پاکیزگی معابر شهری ترغیب و تشویق نمایند.

 

در آینده با چالش‌های زیست‌محیطی مواجه‌ایم

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد با اعلام اینکه حمل پسماندها از هفت شب آغاز می‌شود از شهروندان خواست: پسماندهای خود را صبح یا ظهر به خارج از منزل منتقل نکنند، زیرا زباله‌گردها و حیوانات با پاره کردن کیسه‌های زباله، باعث آلودگی منظر و فضای شهری می‌شوند.

به گفته رضوانی؛ بر اساس نتایج پژوهشی که روی ۱۰ شهر با جمعیت مشابه انجام شد خرم‌آباد بیشترین میزان تولید زباله را داشت، این مسئله نشان می‌دهد که اگر شرایط به همین شیوه ادامه پیدا کند در آینده با چالش‌های زیست‌محیطی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به تولید روزانه ۴۰۰ تُن پسماند از سطح شهر خرم‌آباد، تاکید کرد: تولید زباله کمتر از خانه باید مورد توجه عموم قرار گیرد. 

انتهای پیام/

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم