ثبت ۳۴۲ مورد دوقلو زایی در لرستان

کد خبر: 
۲۵۰۲
سرپرست ثبت احوال لرستان خبر داد؛

ثبت ۳۴۲ مورد دوقلو زایی در لرستان

ثبت ۳۴۲ مورد دوقلو زایی در لرستان

سرپرست ثبت احوال لرستان از ثبت ۳۴۲ مورد دو قلو زایی در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ فریبرز امیری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد ولادت‌های ثبت شده در لرستان طی ۹ ماهه امسال، اظهار داشت: در این مدت ۲۰ هزار و ۶۲۴ مورد ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸ مورد و معادل ۵۲.۷ درصد پسر و ۹ هزار و ۷۵۶ مورد و معادل ۴۷.۳ درصد دختر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۱۱ پسر، ۱۰۰ دختر در استان متولد شده است، عنوان کرد: میانگین سن مادران ۲۹.۶ سال و پدران ۳۴.۶ سال بوده است.

ثبت ۷۵ ولادت در هر شبانه روز در لرستان

سرپرست ثبت احوال لرستان، تصریح کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در لرستان ۱۲ هزار و ۹۲۶ مورد و معادل ۶۲.۷ درصد در شهرها و هفت هزار و ۶۹۸ مورد و معادل ۳۷.۳ درصد در روستاها به ثبت رسیده است.

امیری با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال در هر شبانه روز به طور متوسط ۷۵ نوزاد در استان متولد شده است، افزود: در این مدت هر ساعت تقریباً سه نوزاد در لرستان متولد شده است.

وی با بیان اینکه ۹۸.۷ درصد از ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند، گفت: در مدت زمان یاد شده ۳۴۲ مورد از ولادت‌های ثبت شده در استان مربوط به نوزادان دو قلو، ۱۲ مورد سه قلو و دو مورد چهار قلو بوده است.

ثبت ۴۳ واقعه ازدواج در هر شبانه روز

سرپرست ثبت احوال لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و بیان داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۸۳۳ مورد ازدواج در لرستان به ثبت رسیده است.

وی، تصریح کرد: در هر شبانه روز ۴۳ مورد ازدواج در استان ثبت شده که میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۷.۸ سال و برای زنان ۲۲.۹ سال بوده است.

ثبت ۱۱ واقعه طلاق در هر شبانه روز

سرپرست ثبت احوال لرستان با اشاره به ثبت دو هزار و ۹۹۲ مورد طلاق در لرستان در مدت زمان یاد شده، عنوان کرد: در هر شبانه روز به طور متوسط ۱۱ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است.

امیری میانگین سن طلاق در استان برای مردان را ۳۵.۹ سال و برای زنان ۳۱.۲ سال اعلام کرد و افزود: از مجموع طلاق‌های ثبت شده در لرستان ۳۲۰ مورد و معادل ۱۰.۷ درصد کمتر از یک سال زندگی بوده است.

«آراد» و «رستا» در صدر نام‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود با فراوانی نام‌ها در لرستان اشاره کرد و گفت: در مدت زمان یاد شده پنج نام پسر در استان به ترتیب «آراد» با ۳۶۸ مورد، «حسین» با ۳۶۲ مورد، «امیر علی» با ۲۵۲ مورد، «امیرحسین» با ۲۴۶ مورد و «علی» با ۲۴۴ مورد بوده است.

سرپرست ثبت احوال لرستان، افزود: همچنین پنج نام دختران به ترتیب «رستا» با ۴۳۱ مورد، «فاطمه» با ۳۲۰ مورد، «آوا» با ۲۵۱ مورد، «همتا» با ۲۰۹ مورد و «هانا» با ۱۵۲ مورد فراوانی نام‌ها در استان بوده است.

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم