تیم تخصصی بررسی آسیب‌های قلعه فلک‌الافلاک فردا وارد لرستان می‌شود

کد خبر: 
۱۱۸۰
مديركل میراث فرهنگی استان:

تیم تخصصی بررسی آسیب‌های قلعه فلک‌الافلاک فردا وارد لرستان می‌شود

قلعه فلک الافلاک خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، از اعزام تیم تخصصی بررسی آسیب‌های قلعه فلک‌الافلاک به لرستان پس از وقع زلزله و وارد شدن خسارت به این بنای ارزشمند خبر داد و گفت: این تیم فردا وارد استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی ظهر یکشنبه در خصوص استحکام بخشی قلعه فلک‌الافلاک بیان داشت: با توجه به قدمت این قلعه تاریخی از دیرباز ترک‌هایی در سازه این بنا وجود داشت که در جریان زلزله اخیر عمق بیشتری پیدا کرده و اکنون با یک تیم بررسی با تکنولوژی‌های جدید و خارجی برای مرمت‌های اصولی وارد قرارداد شده‌ایم.

 وی با بیان که این تیم کارشناسی فردا دوشنبه ۲۲ اردیبهشت وارد لرستان خواهد شد افزود: تیم مذکور با استفاده از مصالح، تکنولوژی خارجی و بست و بند ضروری هر چه سریع‌تر ترک‌های حاصل شده را ترمیم و استحکام بنای سازه قلعه را تجدید خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به رانش تپه قلعه فلک الافلاک بر اثر حادثه سیلاب فروردین ماه ۹۸ اذعان داشت: همزمان با توجه به بحث استحکام سازی بنای ارزشمند این سازه، موضوع رانش تپه‌ای که قلعه بر آن استوار است نیز در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته و مشاورینی از دانشگاه صنعتی شریف، کار تحقیقات و مطالعه رانش تپه در بحث استحکام سازی را بر عهده دارند.

قاسمی اضافه کرد: این مطالعات بصورت همزمان حداکثر تا پایان تیرماه تکمیل و در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار خواهد گرفت تا بحث استحکام بخشی قلعه تاریخی فرهنگی فلک الافلاک را بصورت کلی انجام دهیم./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي - قلعه فلك الافلاك

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم