تکمیل محور فیروزآباد - الشتر در گرو تأمین اعتبار

کد خبر: 
۲۸۰۲
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان

تکمیل محور فیروزآباد - الشتر در گرو تأمین اعتبار

تکمیل محور فیروزآباد - الشتر در گرو تأمین اعتبار

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان، تکمیل محور فیروزآباد - الشتر را در گرو تأمین اعتبار دانست و گفت: برای افتتاح آن به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ وحید کرم‌الهی امروز سه شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال، اظهار داشت: پروژه کریدور بزرگراهی غرب تفویضی به استان ۹۴ کیلومتر بوده و شامل چهار خطه خرم‌آباد - نورآباد به طول ۸۰ کیلومتر و محور الشتر - فیروزآباد به طول ۱۴ کیلومتر است.

وی افزود: در سنوات گذشته ۶۲.۵ کیلومتر از آن از خرم‌آباد تا پلیس راه الشتر به طول ۳۷ کیلومتر و حدود ۹ کیلومتر از ورودی روستای «ورمزیار» تا پمپ بنزین فیروزآباد و بعد از روستای «گاوکش» تا نورآباد به طول ۹ کیلومتر و ۷.۵ کیلومتر از محور الشتر ـ فیروزآباد به بهره برداری رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان، بیان داشت: در صورت تأمین اعتبار، ۲۷ کیلومتر باقیمانده از این محور نیز تا پایان سال مالی و تیرماه ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

کرم‌الهی با بیان اینکه عملیات انجام شده در محور فیروزآباد - الشتر شامل ارزیابی، تملک اراضی، خاکبرداری، خاک ریزی، احداث ابنیه فنی، دو لایه «ساب بیس» آهکی، یک لایه «بیس» و دولایه آسفالت است، گفت: اعتبار هزینه شده در ۴.۵ کیلومتر این محور تاکنون بالغ بر ۸ میلیارد تومان بوده که برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

کرم الهی در خصوص محور کوهدشت - خرم‌آباد، گفت: این مسیر ۸۷ کیلومتر دارد که تاکنون ۶۵.۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و تا دهه فجر ۸.۵ کیلومتر دیگر آن به بهره برداری خواهد رسید و ۱۳ کیلومتر دیگر آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

وی، اعتبار هزینه شده برای ۸.۵ کیلومتر قابل افتتاح محور کوهدشت - خرم‌آباد را بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل کل محور اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

امیر شاهیوند/

 

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - اداره کل راه و شهرسازی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم