تولید مرغ در لرستان به ۹۰ هزار تن رسید

کد خبر: 
۶۶۰۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان:

تولید مرغ در لرستان به ۹۰ هزار تن رسید

تولید مرغ در لرستان به ۹۰ هزار تن رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: تولید مرغ در استان لرستان به ۹۰ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «سیروس ابراهیمی» گفت: پیش از شروع به کار دولت سیزدهم، تولید مرغ در لرستان ۷۰ هزار تن بود که امروز به ۹۰ هزار تن رسیده است.

وی میزان نیاز مصرف مرغ در استان را ۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: اکنون علاوه بر استان، بخشی از نیاز مرغ استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کنیم.

معاون استاندار به مشکلات تولید و عرضه‌ی مرغ در کشور پس از هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: در این مدت، بانک کشاورزی در لرستان به صورت سه شیفت فعال و نیاز‌های تسهیلاتی مرغداری‌های استان را تامین کرد که نه تنها مرغداری‌ها متوقف نشدند بلکه در آن شرایط، بخشی از نیاز مرغ استان‌های دیگر را نیز تامین کردیم.

ابراهیمی ادامه داد: در چهار روز پایانی سال در استان حدود دو هزار و ۵۰۰ تن کشتار مرغ داشتیم که در نوع خود بی‌سابقه است.

معاون استاندار همچنین افزایش تولید تخم مرغ را یکی از دستاورد‌های مهم حوزه‌ی اقتصادی استان برشمرد و گفت: قبل از دولت سیزدهم، تولید تخم مرغ استان ۸ هزار تن در روز بود که امروز به ۱۷ هزار تن افزایش یافته است.

ابراهیمی تحولات بزرگ تولیدات شیلات را یکی دیگر از برنامه‌های مدون اقتصادی لرستان قلمداد کرد و گفت: در این حوزه اقدامات وسیعی انجام شده که تولید محصولات آبزی استان از ۲۸ هزار تن به ۳۵ هزار تن رسید.

وی افق تولیدات شیلات استان را افزایش دوبرابری در پایان دولت دانست و اظهارداشت: واحد‌های تولید ۵۰۰ تنی شیلات درب گنبد، رنگین بال پلدختر، دو هزار تنی چم چیت دورود و واحد سپیددشت در دست تکمیل و بهره برداری هستند که تولیدات شیلات استان را با درصد بالا ارتقاء خواهند داد.

معاون استاندار تاکیدکرد: دستاورد‌هایی که به آنها اشاره شد، شاید در بیان ساده باشند، اما نتیجه برنامه ریزی و اقدام به موقع دستگاه‌های اجرایی حوزه‌ی اقتصادی استان است.

لرستان بیش از ۶۰۰ واحد مرغداری دارد.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
تولید مرغ - محصولات آبزی - تخم مرغ - کشتار مرغ - مرغداری - سیروس ابراهیمی - امور اقتصاد استانداری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم