توزیع ۲۰۰هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در لرستان از هفته اول مهر

کد خبر: 
۲۰۴۱
اسدبیگی مطرح کرد؛

توزیع ۲۰۰هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در لرستان از هفته اول مهر

محسن اسدبیگی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: در صورت ورود ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا به کشور در مرحله نخست، سهمیه لرستان نسبت به جمعیت حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار واکسن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محسن اسدبیگی شامگاه پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: اقدامات لازم برای تامین واکسن آنفلوآنزا در لرستان صورت گرفته و از هفته اول مهرماه توزیع می‌شود که تاکنون قیمت دقیق آن اعلام نشده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، تعداد بیماران خاص استان که دارای پرونده پزشکی هستند را سه هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این افراد در اولویت استفاده از واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

اسدبیگی اضافه کرد: همچنین بیماران زمینه‌ای، سرطانی و قلبی عروقی، کادر درمان و افرادی که در مشاغل پرخطر مشغول خدمتند مشمول دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز بیماران خاص توسط این نهاد و مابقی برای استفاده عموم در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: تزریق این واکسن برای همه ضرورت ندارد و برخی از افراد حتی ممکن است با استفاده از آن دچار حساسیت و مشکل شوند بنابراین توصیه می‌شود افراد در معرض خطر، گروه‌های هدف، افراد بالای ۶۵سال و زیر پنج سال، واکسن را دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، استفاده از واکسن آنفلوآنزا برای همه در شرایط شیوع کرونا را یک تفکر نادرست قلمداد کرد و ادامه داد: توصیه علمی و منطقی این است که افراد بالغ و معمولی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و  فاصله گذاری اجتماعی، خود را در برابر این ویروس ایمن کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشكي لرستان - محسن اسدبیگی - واکسن آنفلوآنزا - ویروس کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم