تشریح جزئیات طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در لرستان

کد خبر: 
۵۵۸۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

تشریح جزئیات طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در لرستان

تشریح جزئیات طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در لرستان

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، جزئیات طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان در این استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «مریم کوشکی» امروز ۱۸ آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان پس از ارسال پیامک و شارژ کارت‌های سرپرستان خانوارهای ۷ دهک اول که دارای کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه هستند،رسماً آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه با هدف بهبود وضعیت تغذیه و رشد و کاهش سوء تغذیه در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه اجرا می‌شود، افزود: در این طرح کودکان شناسایی شده بر اساس شاخص‌های بهداشتی و مراقبتی توسط خانه‌ها و مراکز بهداشتی و وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی استحقاق سنجی می‌شوند.

کوشکی با اشاره به اینکه موارد تأیید شده در این راستا، تحت پوشش طرح ارتقا امنیت غذایی کودکان قرار می‌گیرند، گفت: این خانوارها در راستای بهبود تغذیه کودک خود می‌توانند سبد کالایی تعیین‌شده توسط انستیتو تغذیه وزارت بهداشت را تا سقف ریالی تعیین‌شده رایگان خریداری کنند.

این معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: بر اساس این طرح، اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال شناسایی شده بر اساس شاخص‌های بهداشتی و مراقبتی، به ازای هر کودک ماهانه یک میلیون تومان شارژ می‌شود که این رقم برای دهک‌های ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان است.

کوشکی اظهار کرد: این اعتبار صرفاً برای خرید ۱۶ قلم کالا شامل مواد لبنی، پروئتینی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات تعریف شده و قابلیت «نقد» کردن ندارد.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
سبد کالا - سوء تغذیه کودکان - امنیت غذایی - مریم کوشکی - دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم