تخصیص۷۲۰میلیارد اعتبار به طرح‌های سیلاب آب منطقه‌ای لرستان

کد خبر: 
۱۹۵۴
حسن‌نژاد خبر داد:

تخصیص۷۲۰میلیارد اعتبار به طرح‌های سیلاب آب منطقه‌ای لرستان

داريوش حسن نژاد مديرعامل شركت آب منطقه اي لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از تخصیص ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های سیلاب این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ داریوش حسن‌نژاد به مناسبت هفته دولت، گزارشی از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای لرستان در بخش‌های مختلف ارائه داد و اظهار داشت: بهره برداری از تصفیه‌خانه بزرگ آب شرب ازنا، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ «فیض‌آباد» الشتر و ۲۰۰۰هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش آن، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ «کلکله» و «محمودآباد» ازنا از جمله عملکرد معاونت طرح و توسعه این شرکت در دولت تدبیر و امید است.

وی به وضعیت اعتباری و قراردادی طرح‌ها و پروژه‌های سیلاب این شرکت اشاره و اعلام کرد: در این رابطه از۹۸۱میلیارد ریال اعتبار مصوب، ۷۲۰میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، طرح‌های فعال اجرایی شرکت آب منطقه‌ای لرستان را شامل ۳طرح ملی، ۱۸طرح ملی- استانی، ۳۹ طرح استانی و ۵طرح دیون‌دار خاتمه یافته برشمرد.

حسن‌نژاد، پیشرفت کاری کلی طرح‌ها تا پایان سال ۹۸را ۶۰درصد اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۹سد با میانگین پیشرفت کاری ۵۰درصد و تعداد ۱۰ایستگاه پمپاژ با اراضی پوشش ۱۰۵۰۰هکتار با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست اجرا می‌باشد.

وی با مطلوب خواندن اقدامات انجام شده و برنامه عملیاتی مدیریت رودخانه‌ها، سواحل و تالاب‏های استان تصریح کرد: در این راستا مطالعات تعيين حد بستر و حريم و مرحله اول ساماندهي رودخانه به طول ۸۳۰کیلومتر انجام شده و ۱۰۰ کیلومتر لایروبی صورت گرفته است.
    
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای لرستان با بیان اینکه ۱۶۰ کیلومتر عملیات رپرگذاری، ۱۲کیلومتر عملیات ساماندهی دیواره سازی انجام پذیرفته است، افزود: همچنین مطالعات تعیین حد بستر و حریم تالاب‌ها به میزان۵۵ کیلومتر، هزار کیلومترجانمايي نقشه‌هاي حد بستر و حريم رودخانه‌ها در طرح‌هاي هادي و تفصيلي، ۱۰۹۶ کیلومتر جانمايي نقشه‌هاي حد بستر و حريم رودخانه‌ها در سامانه كاداستر، ۵۵۵ هکتار مساحت آزاد سازی شده از بستر و نیز بازنگری در جانمایی نقشه‌های حد بستر و حریم رودخانه‌های استان به طول ۳۹۶کیلومتر عملیاتی شده است.

در ادامه حسن‌نژاد به مهم‌ترین تخصیص‌های صنعتی و برخی تخصیص‌های شرب و اقدامات انجام شده اشاره کرد و افزود: صدور اولین مجوز گردشگری در حاشیه سدهای استان لرستان (طرح گردشگری سد حوضیان و صدور مجوز تخصیص و تأمین آب طرح فوق)، انجام مطالعات تعیین نیاز آب شرب و صنعت بلند مدت استان افق ۱۴۲۵، انجام مطالعات ساماندهی تخصیص و برداشت‌های کل مساحت استان (مطالعات منابع و مصارف استان)، آزادسازی تخصیص صنعتی از منابع آب سطحی، مجوز موتور تلمبه از رودخانه‌های کشکان، قلیان، لکانه و چند رودخانه مهم دیگر استان از جمله این اقدامات است.

انتهاي پيام/

 

برچسب‌ها: 
داريوش حسن نژاد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم