تخصص گرایی باید در جامعه خبرنگاران تقویت شود

کد خبر: 
۶۲۲۶
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تخصص گرایی باید در جامعه خبرنگاران تقویت شود

تخصص گرایی باید در جامعه خبرنگاران تقویت شود

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تخصص‌گرایی باید در جامعه خبرنگاران تقویت شود، افزود: پیشکسوتان باید میدان دار جریان رسانه باشند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «عباس محمدیان» ۳۰ بهمن در آیین تجلیل از پیشکسوت رسانه لرستان در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های ایران گفت: این نمایشگاه پس از ۶ سال وقفه با درایت وزیر محترم و دکتر مهدی‌پور برگزار شده است.

محمدیان با بیان اینکه لرستان یکی از استان‌های سرآمد و تاثیرگذار جبهه رسانه انقلاب است، افزود: این نمایشگاه فرصت‌های زیادی برای حضور اصحاب رسانه است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ با طرح این پرسش که در شرایطی که سخن از تاثیرگذاری رسانه‌ها و جنگ تبلیغات در میان است آیا خود را برای رویارویی با این جریانات آماده کردیم و به این اتفاق امپریالیسم رسانه‌های غربی علیه ایران آماده شده‌ایم؟ آیا تشکیل جبهه رسانه‌ای واحد و تراز انقلاب را داده‌ایم، بیان کرد: این‌ها سوالاتی است که می‌تواند در افق برنامه‌ریزی و نقشه‌های راه کمک کند.

محمدیان توجه به ظرفیت استان‌ها برای نخستین بار در نمایشگاه رسانه‌های ایران را یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این امر به منظور پیگیری ایجاد جبهه رسانه‌ای صورت گرفت.

وی کادرسازی جبهه رسانه‌ای تراز انقلاب و تقویت رسانه‌های محلی و آموزش را از اولویت‌های وزارت ارشاد برشمرد و افزود: دفاع از ظرفیت رسانه‌های محلی از دغدغه‌های ماست.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ انسان رسانه‌ها را یکی از ظرفیت‌های معاونت رسانه و تبلیغات عنوان کرد و افزود: باید رویکردهای آینده‌پژوهی ما بر معیارهای نوین باشد.

محمدیان با بیان اینکه در دنیای مطبوعات باید جهش اتفاق بیفتد، افزود: ظرفیت‌های نوین در باید در خدمت گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان رسانه‌ای فقر تولید محتوا داریم، افزود: تولید محتوای غنی که بر گرفته از فرهنگ و باور و ارزش‌هایمان باشد را با آموزه‌های مختلف تمرین کنیم.

این مسئول افزود: پیشکسوتان باید میدان دار جریان رسانه باشند و از ظرفیت‌های گذشته و آینده رسانه کادرسازی کنند و انتقال تجربه داشته باشند.

محمدیان گفت: جامعه رسانه در حفظ حوزه پیشکسوتان در گذشته غفلت کردند و تکریم پیشکسوتان به عنوان یکی از برنامه‌های زرین و ماندگار در عملکرد دولت است که در حال حاضر در همه صنف‌ها انجام می‌گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه شبکه تجلیل از پیشکسوتان باید ادامه‌دار باشد، افزود: جامعه رسانه به عنوان یک جامعه ریشه‌دار باید برای حفظ شان جایگاه خود برنامه‌ریزی داشته باشد. 

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ با اشاره به اینکه استقبال از نمایشگاه نشان می‌دهد کشور به سمت بلوغ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرکت می‌کند، افزود: تخصص‌گرایی باید در جامعه خبرنگارها تقویت شود و افرادی که در جامعه امروز دغدغه اخبار و اطلاعات دارند باید برمبنای رقابت صحیح خبر خود را تهیه کنند و این رقابت در راستای صداقت، صلابت و صراحت باشد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
تخصص گرایی - جامعه خبرنگاران - رسانه - پیشکسوتان - تبلیغات اسلامی - عباس محمدیان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم