تاثیر کشاورزی لرستان در تامین امنیت غذایی‌ کشور

کد خبر: 
۵۹۶۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

تاثیر کشاورزی لرستان در تامین امنیت غذایی‌ کشور

تاثیر کشاورزی لرستان در تامین امنیت غذایی‌ کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان برداشت گندم آبی و دیم موید این است که کشاورزی لرستان در صورت فراهم بودن شرایط می‌تواند در تامین امنیت غذایی‌ کشور موثر باشد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «سید عماد شاهرخی» دیروز، ۲۷ دی در گردهمایی مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه منطقه ۴ وزارت جهاد کشاورزی به میزبانی لرستان که در سالن جلسات برگزار شد، با اشاره به مزایای طرح جهش تولید، اظهار کرد: در طرح جهش تولید گندم و جو یازده درصد، دانه‌های روغنی ۲۴ درصد و گیاهان علوفه‌ای ۵۰ درصد افزایش تولید داشتیم که رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به اینکه دو سال قبل از استقرار دولت سیزدهم ۸۵ دستگاه در طرح جهش تولید جذب شد، گفت: این در حالی است که سال گذشته ۲۸۵ دستگاه و امسال هدف‌گذاری ما ۶۰۰ دستگاه است، یعنی در در مجموع ۹۰۰ کارنده جدید جذب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه لرستان می‌تواند به تنهایی غذای ۴ استان را تامین کند، افزود: میزان برداشت گندم آبی و دیم موید این است که کشاورزی لرستان در صورت فراهم بودن شرایط می‌تواند در تامین امنیت غذایی‌ کشور موثر باشد.

شاهرخی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم یافته‌ها را از بخش تحقیقات سر زمین بیاوریم افزایش تولید را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر یکپارچه سازی اراضی، گفت: با توجه به اینکه یکپارچه سازی افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را به دنبال دارد بنابراین باید فرهنگ سازی لازم را در این حوزه داشته باشیم.

وی به پرونده رفع تداخل ارضی استان نیز اشاره کرد و افزود: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ تنها ۲۰۰ پلاک رفع تداخل شده بود، در حالی که ظرف دوسال‌ گذشته ۶۸۰ پلاک رفع تداخل شده است، البته برنامه ما این است که تا پایان سال پرونده رفع تداخلات را ببندیم.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - طرح جهش تولید - عماد شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم