بیش از ۵۵ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع آوری شد

کد خبر: 
۶۵۵۹
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان:

بیش از ۵۵ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع آوری شد

بیش از ۵۵ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع آوری شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: از سال گذشته تا کنون ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) در لرستان در جلسه شورای زکات استان گفت: نهادینه کردن فرهنگ زکات یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که در این راستا اقدامات زیادی انجام شده و توسعه و ترویج این فریضه‌الهی بسیار حائز اهمیت است.

جلال شیخ پورافزود: از سال گذشته تا کنون حدود ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شده که شامل زکات فطریه، زکات واجب و کفاره بوده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: مبالغی که از طریق زکات جمع‌آوری می‌شود در بخش‌های مختلف مسکن، تحصیل و امور معیشتی محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود و امید را در بین محرومان افزایش می‌دهد.

شیخ‌پور گفت: در واقع با پرداخت زکات، اضافه اموال در راستای کمک به نیازمندان جامعه هزینه خواهد شد و گِره از مشکلات این افراد در بخش‌های مختلف باز می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، نیز از زکات به عنوان یک واجب دینی نام برد و خواستار به کار گرفتن همه ظرفیت‌ها برای ترویج فریضه زکات در استان شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین وضعیت زکات در استان را نیازمند تلاش همه اعضا دانست.

 زیویار استاندار لرستان نیز در این جلسه زکات را رکن اقتصادی اسلام و نهادینه شدن آن را در جامعه به منزله تحقق یکی از ارکان اقتصادی اسلام دانست و افزود: اولین گام در ترویج فریضه زکات به عنوان یکی از پایه‌های دین اسلام، فرهنگ سازی آن در جامعه است.

 در ادامه این جلسه، چند تن از اعضای شورای زکات استان، به بیان راهکار‌هایی برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین در سخنانی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در سوریه گفت رژیم اشغالگر قدس در بدترین دوران یأس سیاسی خود به سر می‌برد و امروز در محاصره محور مقاومت قرار گرفته است. 

در پی اقدام تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، مردم ولایت مدار خرم آباد و چندین شهر استان، در محکومیت این حمله بزدلانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
زکات - کمیته امداد - شیخ پور - زیویار - حجت‌الاسلام شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم