بیش از ۱۰ هزار واحد در قالب طرح ملی در لرستان احداث می‌شود

کد خبر: 
۱۳۹۴
مدیرکل راه شهرسازی استان:

بیش از ۱۰ هزار واحد در قالب طرح ملی در لرستان احداث می‌شود

بیش از ۱۰ هزار واحد در قالب طرح ملی در لرستان احداث می‌شود

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان گفت: بیش از ۱۰ هزار واحد در قالب طرح ملی در استان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار زرك، رضا خالقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن با تاکید مقام معظم رهبری و ابلاغ رئیس جمهوری در قالب ۴۰۰ هزار واحد مسکونی سراسر کشور از هشت ماه گذشته شروع شده که سهمیه لرستان ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد بوده است.

وی با بیان اینکه برای این تعداد سهیمه در دو مرحله ثبت‌نام انجام شده است، ادامه داد: در مرحله اول ۱۶۸۴ نفر و در مرحله دوم بیش از ۱۷ هزار نفر ثبت‌نام شدند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان گفت: در مجموع ۱۹ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که در مرحله پالایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان هستیم.

خالقی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی برای خانه‌دارشدن افراد فاقد مسکن و واجد شرایط دهک‌های چهار و هفت جامعه است، عنوان کرد: متقاضیان باید شرط سرپرست خانوار و ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته و دارای فرم جیم سبز بوده؛ همچنین از فروردین سال ۸۴ سال تاکنون فاقد منزل و واحد مسکونی بوده است.

وی با بیان اینکه همزمان با سایر استان‌ها برای تامین زمین مورد نیاز اقدام کردیم، افزود: تاکنون معادل ۶۴۰۰ واحد مسکونی زمین را تامین کردیم و مابقی آن از اراضی دولتی وزارت راه و شهرسازی و یا اراضی سایر دستگاه‌های دولتی که مازاد است و یا از طریق وزارت دفاع و آموزش و پرورش که با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه دارند تامین خواهیم کرد.  

مدیرکل راه  شهرسازی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر به دنبال کشف یک قیمت ثابتی برای ساخت این واحدها هستیم تا آن را مصوب و انبوه‌سازان و پیمانکاران براساس آن اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند.

خالقی گفت: زمین‌های تامین شده دو دسته هستند یک سری که ارزان‌قیمت بوده در قالب طرح ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و یک سری زمین‌های مرغوبتر با قیمت بالاتر و به صورت فروش اقساطی ۵ ساله در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره اینکه اطلاعاتی نداریم که چه تعداد از خانوارهای لرستانی فاقد مسکن هستند، بیان کرد: برای تمام متقاضیان واجد شرایط تامین زمین و مسکن را انجام خواهیم داد.

مدیرکل‌ راه‌وشهرسازی لرستان با بیان اینکه قرارداد مشارکت برای احداث واحدهای مسکونی ۲۴ ماهه است، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت تعهد دو طرفه تاخیری در تحویل واحدها صورت نگیرد./

امير شاهيوند

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل راه و شهرسازي لرستان - رضا خالقي - طرح اقدام ملي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم