بهره برداری از مجتمع موقوفه تجاری و خدماتی در دلفان

کد خبر: 
۶۲۷۳
با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان؛

بهره برداری از مجتمع موقوفه تجاری و خدماتی در دلفان

بهره برداری از مجتمع موقوفه تجاری و خدماتی در دلفان

در مراسمی مجتمع موقوفه مدارس علمیه برادران و خواهران و مسجد النبی (ص) نورآباد به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان دلفان، مجتمع موقوف و تجاری خدماتی مدارس علمیه برادران و خواهران و مسجد النبی (ص) نورآباد افتتاح شد.

 این مجتمع موقوفی به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان و شامل ۸ واحد تجاری و ۳ واحد خدماتی در دو طبقه است که توسط واقف خیراندیش مرحوم حاج احمد امیدیان وقف شد.

یکی از واقفان برجسته استان لرستان و شهرستان دلفان زنده یاد حاج احمد امیدیان است که در حیات پربرکت خود منشأ خدمات فراوانی بود که مهمترین آنان ساخت و وقف مسجد النبی (ص)، حوزه علمیه بقیه الله اعظم (ص) و حوزه علمیه خواهران ریحانه نبی علیه السلام در دلفان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در حاشیه بهره برداری از این موقوفه با تجلیل از مرحوم حاج احمد امیدیان از آن زنده یاد به عنوان پایه گذار حوزه علمیه در نورآباد یاد کرد و گفت: مرحوم امیدیان و خانواده محترم ایشان با داشته‌های خود حوزه علمیه برادران نورآباد را تأسیس کردند که امروز ۱۰۰ طلبه در آن مشغول تعلیم و تعلم هستند.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: حوزه های علمیه همواره به وسیله مردم اداره شده‌اند و مرحوم حاج احمد امیدیان از دارایی خود این مجتمع را وقف حوزه های علمیه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با دعوت از خیران نیک اندیش برای مشارکت در امور فرهنگی و مذهبی گفت: وقف مرحوم حاج امیدیان یک اثر ماندگار است و امیدواریم در دیگر شهرهای استان نیز شاهد مشارکت خیران در امور مذهبی و فرهنگی باشیم.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
مجتمع موقوفه دلفان - وقف - خیرین - نماینده ولی فقیه - حجت الاسلام شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم