بهره‌مندی ۲۹ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای لرستان

کد خبر: 
۶۶۴۶
مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان:

بهره‌مندی ۲۹ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای لرستان

بهره‌مندی ۲۹ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای لرستان

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت: طی سال گذشته ۲۹ هزار و ۱۶۸ نفر از آموزش‌های فنی‌وحرفه این استان بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «علی پاشایی» روز شنبه بیان کرد: از مجموع مهارت آموزان فنی‌وحرفه‌ای استان ۱۸ هزار و ۴۰۵ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۷۶۲ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه در این راستا چهار میلیون و ۴۷۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است، ادامه داد: مشاغل آموزشی استان در چهار رشته اصلی صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فنی ارائه و زیرساخت‌های لازم در این راستا ایجاد شد که در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

پاشایی عنوان کرد: طی سال گذشته ۳۰۹ نفر از آسیب دیده‌گان اجتماعی متقاضی شرکت در این دوره‌ها بودند که از این تعداد ۱۰۸ نفر مرد و و ۲۰۱ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: ۱۱۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۲۶ پناهنده و اتباع خارجی، ۷۰۴ دانش آموخته و فارغ التحصیل دانشگاهی، ۶ هزار و ۴۲۹ دانش آموز، ۸۲۷ دانشجو، ۲۸۱ زن خانه دار، ۷۴۱ زن سرپرست خانوار از دوره های آموزشی و مهارتی این اداره کل بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۵۴۴ زندانی، یک هزار و ۱۶ ساکن سکونتگاه‌های غیر رسمی، یک هزار و ۲۰۹ ساکن مناطق روستایی، ۱۲۲ ساکن مناطق مرزی محروم، پنج هزار و ۲۰۷ سرباز، ۹۰۹ شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، ۱۳۴ نفر از مناطق عشایری، ۱۵ هزار و ۶۷۸ کودک کار و خیابانی، هشت هزار و ۷۴۸ نفر متقاضی مهارت آموزی، ۵۳ مشمول بیکاری و ۶۰۰ معتاد بهبود یافته از دوره‌های آموزشی این اداره کل بهره‌مند شدند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
فنی و حرفه‌ای لرستان - آموزش های مهارتی - علی پاشایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم