بهره‌برداری کامل گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان 

کد خبر: 
۳۷۰۶
تا پایان تابستان ۱۴۰۰؛

بهره‌برداری کامل گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان 

بهره‌برداری کامل گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان 

فرماندار دلفان از بهره‌برداری از فاز نخست گاوداری ۶ هزار راسی این شهرستان در خرداد و فازهای دوم و سوم طرح نیز تا پایان تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ نورالدین درمنان روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت: برای راه اندازی مرحله اول، یک هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین به همراه تجهیزات کامل به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان خریداری شده است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: ‌در آینده نزدیک و بعد از افتتاح پروژه گاوداری ۶ هزار راسی، یک مجتمع کشت و صنعت مرتبط با این گاوداری نیز در دلفان راه اندازی می شود که موجب فرصت‌های شغلی مناسب و رشد اقتصادی شهرستان خواهد شد.

فرماندار دلفان با بیان اینکه بهره برداری از گاوداری ۶ هزار راسی در این شهرستان مطالبه و خواسته مردم است ادامه داد: احداث این طرح نقش بزرگی در رونق اقتصاد و اشتغال شهرستان دارد بنابراین همکاری مسئولان و بانک‌های عامل برای پیشرفت این پروژه ملی ضروری است.

گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در روستای سالیانه خاوه و در کنار جاده نورآباد به نهاوند در حال احداث است که تولید خوراک دام، کودخشک کنی و فرآورده های لبنی از صنایع جانبی آن محسوب می‌شود.

سعید صالحی مجری پروژه گاوداری ۶ هزار راسی دلفان نیز پیش از این به این گفته بود افتتاح این پروژه ۳۰۰ فرصت شغلی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی این گاوداری روزانه ۱۰۰ تن شیر تولید می‌کند و سالانه قابلیت تولید هزار تن گوشت قرمز را دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - گاوداری - فرمانداری دلفان - نورالدین درمنان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم