بهره‌برداری از ۷ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات لرستان

کد خبر: 
۲۱۲۳
معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

بهره‌برداری از ۷ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات لرستان

مسلم رضایی پور معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان از بهره‌برداری ۷ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان خبر داد و گفت: ۲ نیروگاه دیگر نیز در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مسلم رضایی‌پور، روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹ نیروگاه خورشیدی در راستای کمک به درآمدزایی موقوفات و بقاع متبرکه و کمک به تولید، در بقاع متبرکه و موقوفات لرستان با همراهی شرکت توزیع نیروی برق استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه در این نیروگاه‌ها، ۱۳۵ کیلو وات برق تولید می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۷نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است که از این تعداد، ۲ نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان کوهدشت، ۲ نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان دلفان، ۲ نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان بروجرد و یک نیروگاه پنج کیلو واتی در مرکز لرستان به بهره برداری رسیده است.
 
معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان با اعلام اینکه ساخت دو نیروگاه خورشیدی دیگر در دست اقدام است، تصریح کرد: علاوه بر نیروگاه پنج کیلو واتی، نیروگاه ۱۰۰ کیلو واتی موقوفه مدنی امامزاده قاسم شهرستان ازنا هم با ۹۸درصدپیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است که طی هفته وقف مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رضایی‌پور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌ها برای کسب درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات و همچنین گسترش فعالیت‌های عمرانی است.
 
وی، افزود: با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان شاهد تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر خواهیم بود.

لرستان، استان‌ موفق در زمینه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه در راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی جزو استان‌های موفق کشور هستیم، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با عنوان پروژه‌های دانش بنیان در استان دنبال می‌شود.

رضایی‌پور با اشاره به وجود ظرفیت مناسب در بقاع متبرکه و موقوفات لرستان در راستای نیروگاه‌های خورشیدی، اظهار کرد: آمادگی جذب مشارکت‌های خصوصی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی داریم.
 
وی، گفت: با مشارکت بخش خصوص امکان کار مشارکتی در راستای تولید برق و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات لرستان فراهم است.

رضایی‌پور یادآور شدد: حوزه وقف، حوزه‌ای مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است و در این بخش می‌توانند با امنیت خاطر در موقوفات، سرمایه‌گذاری کنند.

حسین ساکی/

 

 

 

برچسب‌ها: 
مسلم رضایی پور - اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان - نیروگاه خورشیدی - بقاع متبرکه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم