بهره‌برداری از پُل «کاکارضا» تا پایان سال

کد خبر: 
۲۳۶۷
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد؛

بهره‌برداری از پُل «کاکارضا» تا پایان سال

بهره‌برداری از پل «کاکارضا» تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از بهره‌برداری پُل «کاکارضا» در محور خرم‌آباد ـ الشتر تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ رضا خالقی امروز چهارشنبه در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت پُل‌های «کاکارضا» و «بلیلوند» اظهار داشت: در حادثه سیل فروردین ماه ۹۸ پل کاکارضا که زیاد هم از عمرش نمی‌گذشت تخریب شد، عوامل این اتفاق از جمله مسائل طراحی و موارد دیگر در محاکم حقوقی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در شهریور ۹۸ بعد از انجام آزمایشات ژئوتکنیک و طراحی کامل، یک کار حساب شده را برای بازسازی پل کاکارضا در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: قرارداد بسته شد تا پل بتنی به طول ۹۰ متر با سه دهانه ۳۰ متری احداث شود.

از تیرماه روند پروژه مناسب شد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه تا خرداد امسال سرعت کار در این پروژه مناسب نبود و کمبود اعتبار داشتیم، افزود: از تیرماه روند پروژه مناسب شد و امروز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۱۹ شمع اجرا شده، دو کوله آن اجرا شده است، ۱۴۰ تن آرماتور مصرف شده و هزار مترمکعب بتن ریزی انجام شده است؛ همچنین از ۱۸ تیر مورد نیاز ۱۲ تیر آماده شده است.

خالقی با اشاره به اینکه در حال حاضر اجرای سر ستون‌ها در حال انجام است و بعد از آن هم نصب تیرها را انجام می‌دهیم، گفت: فصل بارندگی است و جرثقیل باید در بستر رودخانه مستقر شود، ممکن است بارش‌ها و دبی رودخانه کار را به چالش بکشد و روند کند شود؛ اما هیچ مانعی نیست و بعد از سفر وزیر راه منابع خوبی برای این پروژه تخصیص داده شد و مشکلی نیست.

وی یادآور شد: تا پایان سال پل را کامل کرده و به بهره برداری می‌رسانیم.

پل «بلیلوند» ردیف ملی ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه پل «بلیلوند» نیز ۱۰۴ متر طول دارد و در حال حاضر بخشی از کارهای آن انجام شده است، تصریح کرد: تفاوت این پروژه با پل «کاکارضا» این است که ردیف ملی ندارد و منابعی که از سیل برای این پل اختصاص یافت هم منابع کمی بود.

خالقی با تاکید بر اینکه براورد ما در آن مقطع برای اجرای پل «بلیلوند» در حدود ۶ میلیارد بود که فقط یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد، افزود: تاکنون پیمانکار در این پروژه ۵ میلیارد کارکرد داشته و تنها دلیل اینکه روند آن کند شده کمبود اعتبارات است.

وی که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه ۱۲ میلیارد اعتبار نیاز داریم، گفت: در جلسه‌ای استاندار لرستان دستور دادند منابع مالی مورد نیاز پل بلیلوند تأمین شود تا روند ساخت را سرعت بدهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
پل کاکارضا - رضا خالقی - پل بلیلوند - اداره کل راه و شهرسازی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم