بهره‌برداری از  ۳۵ واحد آموزشی تا پایان امسال

کد خبر: 
۲۵۸۳
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان؛

بهره‌برداری از  ۳۵ واحد آموزشی تا پایان امسال

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از بهره‌برداری ۳۵ واحد آموزشی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ امیر غفوری‌نژاد در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات و مسائل فضاهای آموزشی لرستان از حیث وضعیت پیشرفت فیزیکی مدارس، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، سرویس‌های بهداشتی، ایزوگام مدارس و تجهیزات مورد نیاز مدارس استان برگزار شد، با گرامیداشت دهه فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: نوسازی مدارس با توجه به بروز سیل فروردین‌ماه ۹۸ و خسارت دیدن ۵۰۰ واحد آموزشی در قالب ۲ هزار ۲۵ کلاس درس اقدام به تعمیر فوری  و اساسی یک هزار ۷۷۵ کلاس درس نمود.

وی افزود: این اداره کل کار ساخت ۱۲۲ مدرسه جدید الاحداث با ۴۴۸ کلاس درس را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان را آغاز کرد که میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز، دوشادوش اعتبارات ملی بوده است و ما توانستیم از تعداد ۱۲۲ مدرسه‌‌ای که پساسیل اقدام به ساخت آن‌ها کردیم کار اجرایی ۶۳ واحد را در قالب ۲۰۰ کلاس درس به پایان برسانیم و این نوید را هم می‌دهیم که تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی دیگر را به آموزش و پرورش استان تحویل خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه تصریح کرد : از دو سال گذشته تا کنون ما این افتخار را داریم که بطور متوسط در هر ۳ روز یک کلاس و در هر ۱۰ روز یک واحد آموزشی را با کمک خیرین احداث کرده‌ایم.

غفوری‌نژاد با اشاره به طرح آجر به آجر گفت: برنامه نوسازی مدارس بالابردن سطح ردیف اعتبارات خیرین است و با همین رویکرد شاهدیم که هم اکنون ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز را در دست اجرا داریم و با کمک‌های خرد مردم در قالب طرح آجر به آجر کار ساخت یک مدرسه ۳ کلاسه را در بخش طرهان در روزهای آینده آغاز خواهیم کرد، همچنین با پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من» امیدواریم با مشارکت بیش از پیش مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش شاهد تبلور حضور بانوان در عرصه ساخت فضاهای آموزشی استان باشیم.

وی با اشاره به حجم گسترده کمبودهای و کاستی‌های فضاهای آموزشی متذکر شد: همه‌ی فعالیت‌های نوسازی مدارس براساس ایجاد عدالت آموزشی است و با همین رویکرد، تعداد زیادی از مدارس در دست اجرا در مناطق کمتر توسعه یافته در دست ساخت هستند.

غفوری نژاد با اشاره به استاندارد سازی سیستم های گرمایش مدارس بیان داشت: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز یک هزار و ۲۲۹ مدرسه با ۷ هزار و ۱۵۲ کلاس درس با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان استاندارد شده اند و امسال هم ۲۵ میلیاردتومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارسی که از بخاریهای نفتی استفاده می کنند تخصیص یافته است.

در پایان مدیر کل نوسازی مدارس درباره سرویس های بهداشتی مدارس گفت: از محل کمک های یونیسف، تعداد قابل توجهی از سرویس های بهداشتی را احداث خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل نوسازی مدارس لرستان - امیر غفوری نژاد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم