برگزاری یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی در بروجرد

کد خبر: 
۵۶۹۶
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اعلام کرد:

برگزاری یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی در بروجرد

نخستین یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی هنرمند شاخص سال ۱۴۰۲ سازمان بسیج هنرمندان کشور در بروجرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبر زرک، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در نخستین یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی هنرمند شاخص سال ۱۴۰۲ سازمان بسیج هنرمندان کشور، با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کاری خدایی است، گفت: تمدن نوین اسلامی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و هنری است.
جمیری گفت: شهادت در مکتب اسلام و انقلاب و امام (ره) به خودسازی رسیدن است.
وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج هر ساله شهدای شاخص قشر هر حوزه تخصصی را معرفی می‌کند، گفت: سازمان بسیج هنرمندان با بررسی آثار و مستندات شهدای هنرمند سراسر کشور در یک کمیته تخصصی اقدام به معرفی شهید شاخص سال می‌کند.
جمیری افزود: تولیدات و آثار و کارکرد شهدای هنرمند و آنچه در حوزه فعالیت‌های هنری در زمان حیات انجام داده‌اند مشخص می‌شود و شهید شاخص هنری براساس آن اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه شهید یخچالی به عنوان شهید شاخص امسال کشور معرفی شده است، گفت: ویژگی‌های خاص در ابتکار و خلاقیت در حوزه تولیدات مانند ساخت انیمیشن، فیلم و مستند بسیار ارزشمند است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: شهید یخچالی هنرمندی باهوش خلاق و هنرمند که در تربیت خود کوشا بود و انسانی بود که تصویرگر انسان‌هایی بود که جان خود را در راه خدا فدا می‌کردند، او با حداقل امکانات آثار فاخری تولید کرد که در زمان خود بی نظیر بود.
جمیری در ادامه گفت: ۲ هزار و ۳۲۸ شهید هنرمند در کل کشور شناسایی شده است که در هشت گروه تخصصی از جمله فیلم، تئاتر، موسیقی دسته بندی شده‌اند.
مسئول بسیج هنرمندان لرستان نیز در این مراسم، شهید حجت الله یخچالی را از مفاخر و هنرمندان ناب انقلاب دانست و گفت: شهید یخچالی یکی از هنرمندان انقلاب بود که در دوران حیات خود کار‌های بسیار زیبایی را در حوزه انیمیشن خلق کرد.
فریدون کریمی‌والا افزود: شهدا در همه دوران الگوی جامعه هستند و راه آن‌ها باید ادامه داشته باشد.
شهید «حجت‌الله یخچالی» در بهمن‌ماه ۱۳۳۶ در شهرستان بروجرد چشم به جهان گشود. به هنر علاقه خاصی پیدا کرد و به فیلم‌برداری هم علاقه داشت. آثاری که از این شهید به یادگار مانده است، فیلم تظاهرات سال ۵۷، فیلم تشییع جنازه شهید طاهری، فیلم سیگار، فیلم ۲۲ بهمن، فیلم محرم سال ۶۰، فیلم از طلوع تا غروب است.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
شهید هنرمند - شهید حجت الله یخچالی - یادواره ملی هنرمند شهید - رئیس سازمان بسیج هنرمندان - فریدون کریمی والا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم