برگزاری سوگواره مورخوانی «در سوگ آفتاب» در «سلسله»

کد خبر: 
۶۸۴۴
سوری خبر داد؛

برگزاری سوگواره مورخوانی «در سوگ آفتاب» در «سلسله»

کیانوش سوری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله گفت: سوگواره مورخوانی و چمری «در سوگ آفتاب» از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی در این شهرستان برگزار می‌شود. 

 

به گزارش زرک، «کیانوش سوری» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و سید شهدای خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی و همچنین همراهان گرامی ایشان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله با حمایت قرارگاه شهید آوینی، سوگواره مور خوانی و چمری در "سوگ آفتاب" را برگزار می‌کند.

 

وی با اشاره به پیشینه سوگواره مورخوانی و چمری بیان کرد: در مراسم‌های سوگواری وقتی عزیزی از دست می‌رود، زنان و مردان عزادار در سوگ وی نشسته و در وصف او آوازهایی توأم با ابیات خاص بومی و محلی می‌سرایند که هر شنونده‌ای را متأثر، و به حزن اندوه وا می‌دارد.

 

سوری با بیان اینکه از این آوازها در گویش محلی و بومی بعنوان "مور" یاد می‌کنند، ادامه داد: مردم ولایت مدار شهرستان سلسله به‌واسطه این سوگواره در غم بنیان‌گذار انقلاب و رئیس‌جمهور شهید عزیزمان به سوگ نشسته و به یاد آنان به مورخوانی پرداخته و نوای چمری سر خواهند داد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله یادآور شد: این سوگواره روز۱۴ خردادماه جاری در محل فضای باز و یکی از خیابان‌های شهر الشتر با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی ازجمله دفتر امام جمعه شهرستان برگزار خواهد شد که از همه افراد شاخص که در زمینه مور دارای تجربه و فعالیت هستند برای اجرای هرچه بهتر این سوگواره دعوت به همکاری می‌شود.

 

به گفته وی علاقه مندان شرکت در این سوگواره می‌‎توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و جهت هماهنگی با شماره تلفن ۰۶۶۳۵۲۲۰۲۰۰ تماس حاصل کنند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان - سلسله - سوگواره

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم